Gostujući u programu N1, Ševal Kovačević, zamjenik predsjednika Pomorskog društva BiH kazao je da je pitanje Pelješkog mosta otvoreno političko pitanje, a da se na to zaboravlja zbog tehičkih pitanja koja se postavljaju.
U Sarajevo je jučer u zvaničnu posjetu stigao ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Hrvatske Oleg Butković. Butković će danas za zajednički sto sjesti sa zamjenikom ministra komunikacija i saobraćaja Bosne i Hercegovine Sašom Dalipagićem.
Očekuje se da će glavna tema biti Pelješki most, a očekuje se i potpisivanje nekoliko sporazuma među kojima je i potpis odluke o izboru najpovoljnijeg ponuđača za gradnju mosta na rijeci Savi kod Svilaja.
Ševal Kovačević je komentarisao pitanje pomorskih granica između BiH i Hrvatske, a kazao je da se u posljednje vrijeme postavljaju samo tehnička pitanja na ovu temu.
“Ovo je otvoreno političko pitanje koje nikada nije zatvoreno, a Hrvatska je otišla u EU. Tehnička pitanje se postavljaju, a politička zaboravljaju. Danas je situacija takva da Hrvatska jednostavno ne izlazi sa konačnim elementima Pelješkog mosta. Oni zagovaraju most 25 metara visine, 150 glavnog raspona. To nisu svjetski standardi”, pojašnjava Kovačević.
“Ranije sam naglasio da smo Hrvatskoj punudili 20 primjera mostova svjetskih standarda. Ne trebate puno filozofirati oko ovoga. Izaberite neki od standarda, a imate i kompletne primjere da preslikate”.
Koje je rješenje prihvatljivo za dvije zemlje?
“Ono što BiH zadovoljilo je da most bude plovne visine najmanje 50 metara, i glavni raspon 600 metara. Sporedni rasponi mogu biti 50 i 100 metara, to je za lokalna plovila”.
“Imajući u vidu da Neretva plavi onaj dio dolje terena i da je teren muljevit, tu bi trebalo ići sa utemeljenjem dubokim 30 – 40 metara. Takav most bi trebao da bude četverotračni sa određenom infrastrukturom”, kaže Kovačević.
Takav most ne bi podoban širine ispod 23-24 metra, u suprotnom bi se klatio, ističe.
Ukoliko se uslovi ne prihvate – gdje je šteta?
“Ne treba špekulirati. EU je naša intencija, tamo pripadamo. Ko nama garantuje koliko će EU trajati kao zajednica. Šta ako se desi drugačije? Ovaj prostor se ne smije prometno zatvoriti, jer se od mora živi. Posljednjih 100 godina struktura se promijenila, dvije trećine stanovništva živi 300 kilometara od morske obale”, ocijenio je Kovačević.
Gostujući u Novom danu istakao je i to da ako se dio transporta ne prebaci na željeznice i pomorsto – ekološki ćemo se upropastiti.
Denis Zvizdić i Igor Crnadak su dali korektne izjave u interesu Hrvatske i BiH i na ovome treba istrajati, dodao je.
“Nema argumenata da Hrvatske priječi BiH pravo da ima međunarodni plovni put 122 kilometra, Neumskim i Korčulanskim kanalom. Hrvatska mora da poštuje svoj zakon iz 1994. godine i da raskine javno prolaske linije koje je preuzela od Jugoslavije i da BiH dozvoli da tu izađe na otvoreno more”.
“Neškodljiv prilaz imate u svakoj luci, ali činjenica je da imate vrstu suvereniteta na otvorenom plovnom putu, a tamo vas nema niko pravo zaustavljati. Konvencije o pravu mora su vrlo jasne. Susjedna država nam mora omogućiti plovni put”, kaže Ševal Kovačević, zamjenik predsjednika Pomorskog društva BiH.
Do kada se mora riješiti pitanje?
“Što se Pelješkog mosta tiče, treba prvo riješiti pitanje granica na moru. Graditi masivnu infrastrukturu bez riješenih pravnih pitanja nije u skladu ni sa zakonom Hrvatske niti EU”.
“Volio bih da Hrvatska dobije sredstva i uradi ovaj most”, kazao je na kraju gost N1 televizije, Ševal Kovačević.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.