Komplikovana dionica duga 5,78 km gradit će se oko dvije i po godine. Ugovor označava nastavak izgradnje Koridora Vc od sjevera ka jugu.
“Prvo je bio dogovoren kredit sa IBRD-om, od 36 miliona eura čime bi bila zatvorena finansijska konstrukcija. Predviđeno je osiguranje sredstava ukoliko u zadanom roku ne bude postignuta efektivnost kredita, što je dokaz da imamo kapacitet i snagu da odgovorno podržimo veliki međunarodni projekat kakav je koridor 5C, bez obzira na prepreke s kojima se suočavamo“, kazao je Denis Lasić, ministar prometa i komunikacija Federacije BiH
A prepreke su brojne. Autoput rasparčan na tri različite dionice došao je do nešto više od stotinu prohodnih kilometara. Jasna računica kaže da je u prvom ciklusu, za oko 15 godina izgrađena tek jedna trećina autoputa. Spor proces eksproprijacije, istrošen kreditni kapacitet, te parcijalna gradnja, stali su na dionici Zenica-Tarčin.
Međutim, iz Autocesta Federacije kažu da otvaranje nove dionice znači otvaranje novog investicionog ciklusa vrijednog više od 900 miliona eura.
Izgradnju novih kilometara autoputa vide u javno-privatnom partnerstvu, a spas u povećanju akciza na gorivo.
“Ovaj novi investicioni ciklus će donijeti novih 84 km autoceste i on će trajati do 2020. godine. Ukoliko mi uspijemo da realizujemo treći investicioni ciklus sa privatnim partnerima paralelno sa ovim drugim, onda je moguće da recimo do 2021-2022. godine imamo sve završeno“, kaže Jasmin Bučo, v.d. direktor Autocesta Federacije BiH
Prve kilometre smo počeli graditi daleke 2001. godine. Rokovi su probijani, ali pomaka ima. Nedavno je proslavljeno i prvih sto kilometara autoputa. Da bi preostalih dvjesto bilo završeno bar po rokovima zacrtanim na građevinskim tablama, biće potrebno više truda, građevinskih kamiona, ali i inžinjera i radnika
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.