Dolaskom stranke na vlast u škole dolaze novi direktori

Vijesti 21. maj 201609:44 > 09:47
N1

Direktor tuzlanske Osnovne škole „Gornja Tuzla“ Ifat Mumić je smijenjen u martu ove godine usred svog drugog mandata. Tako su odlučili članovi privremenog Školskog odbora koje je imenovala nova Vlada Tuzlanskog kantona.

Mumić kaže da mu nije objašnjeno zašto više nije direktor. U školskom odboru koji je smijenio Mumića nije bio niti jedan od dva kandidata koje su ranije predložili roditelji. Vlada je kao predstavnika roditelja u školskom odboru imenovala treću osobu prema svom izboru.

Odlučuje li politika i u drugim školama u BiH istraživali su novinari CIN-a koji su prikupili podatke o rukovodstvima u 62 osnovne škole u BiH, a gošća Novog dana bila je Selma Učunbarlić – novinarka CIN-a.

Istraživali smo osnovne škole u BiH i kada smo počinjali raditi željeli smo vidjeti koliko je politizovano školstvo jer se uvijek govori da stranke odlučuju o direktorskim pozicijama i da postavljaju svoje ljude. Uzeli smo jedan uzorak i pokušali vidjeti ko su ljudi u posljednjih 8 godina koji su bili u Školskim odborima, ko su bili direktori i kako su se smjenjivali.

Od 146 direktora, najmanje njih 75 su članovi političkih stranaka, ali to nije konačan broj. To znači da političke stranke odlučuju u školama. U Tuzli smo došli do dokaza da je takva situacija u najmanje 11 škola, u kojima se mijenaju kompletni Školski odbori“, rekla je Učunbarlić.

Na pitanje ko upravlja školama i kadrovi kojih stranaka su najzastupljeniji, novinarka CIN-a je odgovorila:

U posljednjih 8 godina u odnosu na stranke koje drže vlast njihovi kadrovi su u školama. U TK odražavaju kompletnu sliku Kantonalne Vlade i kako se mijenjala vlast. Situacija nije drugačija ni u drugim dijelovima BiH. TK je specifičan jer su stalne izmjene zakona, pravilnika i što je češće dolazilo do smjena u školama“, kazala je ona i nastavila:

Ima i primjera da je jedan Školski odbor kompletan u jednoj političkoj stranci. Dolaskom novog direktora oni ostaju na pozicijama, ali i prelaze svi u novu stranku.”

Učunbarlić je kazala da je teško ocijeniti da li se radi o stručnim ili nestručnim osobama.

Sama činjenica je da ukoliko smjenjujete nekoga bez da provjeravate njegov rad, onda stručnost nije toliko ni bitna. Niko ne govori o djeci i onome što se radi u obrazovanju. Svi se slažu da djeca iz OŠ izlaze bez dovoljno znanja i vještina. S druge strane škole nemaju dovoljne budžete za kvalitetniji rad.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.