Uoči svakog izbornog ciklusa raste broj anonimnih portala gdje se nerijetko sije mržnja i politička propaganda. Propis koji predviđa obaveznost imenovanja ko stoji iza portala u Zakonu postoji, ali je neprovodiv jer ne određuje načine na koji će se takvi web portali spriječiti da ostanu anonimni.
Po nametnutim izmjenama Izbornog zakona svi web portali koji izvještavaju o izbornoj kampanji dužni su istaći ko je vlasnik portala, no u praksi je stanje i dalje haotično. Ne postoji način na koji se može spriječiti pojava ”divljih” web stranica, onih bez impresuma.
Kada postanete meta ovakvih portala ruke su vam vezane jer ne znate ko stoji iza napisanog članka, a i ako znate institucijama to ne možete dokazati. Podaci s druge strane itekako zabrinjavaju: samo 27% web portala u BiH ima potpun impresum.
‘‘U BiH kontinuirano raste broj internet portala koji ne zadovoljavaju standarde transparentnosti što korespondira sa situacijama kao što je predizborna kampanja, u to vrijeme raste broj portala bez impresuma koji se uglavnom koriste za diskreditaciju političkih oponenata i predstavljaju nelojalnu konkurenciju”, pojašnjava Maida Bahto Kestendžić iz Vijeća za štampu i online medija u BiH.
U BiH internet prostor u potpunosti je neregulisan. Nova odredba za online portale u Izbornom zakonu prvi je korak ka sprečavanju zabranjenih i štetnih sadržaja, ali je to nedovoljno za sprečavanje pokretanja anonimnih portala koji vrve od diskreditacije drugih, lažnih vijesti i dezinformacija. Toga su svjesni i u CIK-u.
”Za sve uspostavljene obaveze nisu uvijek uspostavljeni adekvatni, a ponekad i nikakvi mehanizmi za sankcioniranje. Jasne sankcije za to nema, po izbornom zakonu”, ističe predsjednica komisije, Irena Hadžiabdić.
Zbog toga što je Vijeće za štampu i online medije samoregulatorno tijelo i nema ovlasti kao Regulatorna agencija za komunikacije koja izriče kazne televizijama i radio stanicama. Tako je trenutno samo stvar dobre volje, a ne obaveze, da li će vlasnik i autori portala napisati da stoje iza portala i objavljenih članaka.
Kestendžić naglašava kako konzumenti sami mogu birati sadržaj, koji će konzumirati te tako uskratiti svoj klik i smanjiti ekonomsku moć web portala. To je jedini dačin, dodaje.
Rješenje postoji, ali ga nadležni ignoriraju. Zakon o transparentnosti vlasništva nad medijima dugo je na čekanju iako bi u potpunosti promijenio sliku web portala u BiH. U drugim državama postoji registar web portala i za njihovo pokretanje nužno je navesti ime vlasnika i ostale bitne podatke.
”Kako očekivati to od političara koji evo već sedam godina ne žele u parlamentarnu proceduru staviti Zakon o medijskom vlasništvu koje je iniciralo Udruženje BH novinari, oni naravno imaju jasan cilj, ne žele jer će se otkriti njihova uloga iza toga. Mi znamo da to rade političke stranke i razni lobiji”, upozorava Marko Divković iz Udruženja BH novinari.
Politička volja očito ne postoji za usvajanje potrebnog zakona – u vrijeme kada su društvene mreže i anonimni portali postali alat borbe za političko pozicioniranje. Postavlja se pitanje: da li je rješenje u novoj reakciji visokog predstavnika?
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!