Apel Sarajlijama: Čuvajte najbolje tramvaje u Evropi

Ekonomija 28. mar 202422:02 0 komentara

Tri nova tramvaja kompanije Stadler od jutros su u redovnom javnom gradskom prijevozu Sarajeva. Riječ je o vozilima koje je ova švicarska firma izradila po narudžbi Ministarstva saobraćaja Kantona Sarajevo. Resorni ministar Adnan Šteta pojasnio je detalje o ostalim novitetima obećanim građanima za naredne mjesece, a zabilježili smo i prve reakcije putnika.

Nakon nekoliko decenija – tramvaji spremani isključivo za Sarajevo stupili su na šine. Brojni su bili građani koji su izbjegavali druga prevozna sredstva, samo kako bi među prvima isprobali novitet na ulicama.

“Ja sam parkirao auto, da bih sjeo do čaršije i vratio se”; “Čekala sam ovaj tramvaj jer sam vidjela da stoji na stajalištu, da sjednem i probam vožnju. Prezadovoljna sam zaista, da je grad nešto lijepo dobio”, samo su neki od komentara građana.

Putnici su dobili i klima uređaje, internet konekciju, USB priključke za telefone, kvalitetniji video nadzor i što je najvažnije od svega – prostor koji bi trebao biti prilagođen osobama sa invaliditetom. I kupovina karata kod vozača je nešto drugačija nego ranije, a posebno važna biće i zvučna i vizuelna signalizacija za svaku stanicu.

Radi se o niskopodnim tramvajima sa kapacitetom za 180 putnika, te sa 79 sjedećih mjesta.

Tramvaji su danas bili puni znatiželjnih, no većina se pribojava jednog:

“Vjerovatno je fino čim je novo, samo koliko će se to sačuvati, to je pitanje, takvi smo mi, sve živo uništimo”…

Na slično apeluje i resorni ministar Adnan Šteta, dok pojašnjava čemu se građani mogu nadati u narednom periodu.

“Idući mjesec puštamo još dva, u maju četiri, onda juni, juli i august po dva, tako da do početka školske godine ćemo imati svih 15. Radi se o najmodernijim i najboljim tramvajima u ovom momentu ne samo u ovom dijelu Evrope, nego i u Evropi. Građani zaslužuju ovo, ovo su oni kupili sebi i apelujem na sve nas da ih čuvamo”, poručuje Šteta.

Ugovori su potpisani i za dodatnih 10 tramvaja, koji bi trebali stići u naredne dvije godine, a razmišlja se i o novom načinu naplate karata.

“Idemo ka uređenju novog tarifnog sistema. To ćemo krenuti u ovoj godini, u narednoj očekujemo da zaživi, pa da ni vožnja ne košta isto od Ilidže do Marin Dvora, kao neka kraća relacija”, dodaje ministar.

No, sve ovo neće značiti potpunu eliminaciju starijih tramvaja.

“Biće sukcesivno povučena iz saobraćaja vozila koja su istrošila svoj radni vijek, ali neće to biti potpuno. Imamo ovdje dosta kvalitetnih tramvaja koje ćemo zadržati u saobraćaju“, navodi Senad Mujagić, direktor GRAS-a.

Nova ili ne – prevozna sredstva morala bi biti siguran i ugodan prostor za sve putnike. Osim nadležnih, odgovornost da zaista i bude tako, biće na svim korisnicima javnog prijevoza.

Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!