
Ministarstvo saobraćaja u Kantonu Sarajevo, na čelu sa ministrom Adnanom Štetom, pohvalilo se u nedjelju novom aplikacijom za javni prevoz. S radošću su građani dočekali tu vijest, da će konačno glavni grad, kako i zaslužuje, po uzoru na druge evropske gradove, imati satnice dolaska prevoza u realnom vremenskom periodu.
“Aplikacija omogućava uvid u redove vožnje prevoznika GRAS i Centrotrans, prati kretanje vozila u realnom vremenu i njihov dolazak na određenu stanicu na kojoj se putnik nalazi. To će uveliko olakšati putnicima da mogu isplanirati svoj dolazak do najbliže stanice, u vremenu kada će i vozilo biti tu”, napisao je Šteta na svom Facebook profilu.
Ipak, uvjerili smo se, to nije tako. Testirali smo novu aplikaciju i uočili brojne manjkavosti. Krenut ćemo redom. Brzi login putem Gmail accounta ne funkcioniše, a e-mail za registraciju kasno stiže, pa je teško izvršiti registraciju.
Realno vrijeme dolaska tramvaja i trolejbusa ne prikazuje. Ukoliko želite da vidite realno vrijeme dolaska npr. trolejbusa, u opciji “Pronađi prevoz” morate odabrati prvo “liniju”, zatim “smjer”, a onda i “stanicu”. Tek tada ćete dobiti pregled linije sa realnim vremenom, koje nije tačno. Trolejbus je dolazio prerano ili prekasno, u odnosu na ono što aplikacija pokazuje.
Aplikacija bez podrške za strane goste
Aerodrom Sarajevo zabilježio je milion i po putnika u prethodnoj godini, napravivši historijski uspjeh. Prestižni magazin National Geographic proglasio je Sarajevo najboljom destinacijom na svijetu za 2025. godinu. Jasno je, biće turista sve više i više. A svi oni su već ranije našli zamjerke na gradski prevoz, od toga da nema jedinstvena turistička prevozna karta, do toga da ne znaju kako doći do određene lokacije, ni kada će im stići prevoz.
Ovom aplikacijom turistima se nije olakšalo. Aplikacija nije na engleskom jeziku. Zapravo, u postavkama je moguće to promijeniti, ali kako doći do postavki ako se ne zna bosanski jezik?! Zasigurno da bi prilikom početnog učitavanja aplikacije, ta opcija trebala biti ponuđena. Dalje, kako će jedan, recimo Austrijanac, znati na kojoj stanici se trenutno nalazi, kako će znati da odabere u kojem pravu ide, a kako će tek znati odabrati koja linija mu treba, da li je to Trg Austrije-Dobrinja ili Jezero-Otoka. A sve bi to morao napraviti kako bi dobio “realno vrijeme”.
Aplikacija, ne da nije prilagođena turistima, nego ni građanima koji nemaju aktivan internet van kuće. Penzionerima, koji nemaju smart telefone, također. Njima bi umnogome pomogli info paneli sa GPS lokacijama vozila, koji bi stajali na stanicama i prikazivali tačno vrijeme dolaska. Pitali smo ministra Štetu kada možemo očekivati i tako nešto. Na tri poslana upita, N1 odgovore nije dobio. Ministar informacije koje želi objavljuje na Facebook profilu. A naši mnogobrojni pozivi i e-mailovi završavali su bez odgovora.
Vratimo se na aplikaciju. Opcija koja se svidjela građanima je da se putem aplikacije može kupiti karta za vožnju. No, karta samo za jednu vožnju. Građani smatraju da bi bilo poželjno imati opciju kupovine dnevne ili sedmične, pa i mjesečne karte preko aplikacije, ili eventualno dopunjavati je po potrebi. Zamjerku su građani našli i u tome što cijena karte košta isto od Baščaršije do Ilidže, kao i od Baščaršije do Katedrale.
Osnovni problemi gradskog saobraćaja ostaju neriješeni
Redovi vožnje na aplikaciji, primjetno je, nisu ažurirani. Linija Dom Armije-Podhrastovi se nalazi na aplikaciji pod opcijom “Redovi vožnje”. Ta linija, iako jako važna svim građanima nekoliko naselja Višnjik, Breka, Bjelave, Podhrastovi, odavno nije redovno u funkciji. Zbog čega ne znamo, pitali smo preduzeće GRAS, ali i od njih, do pisanja ovog teksta, bez odgovora.
Bez redovnog i pouzdano organiziranog prijevoza, mnogi se suočavaju s ozbiljnim poteškoćama u svakodnevnim obavezama, uključujući odlazak na posao, školu i pristup zdravstvenim ustanovama. Pa tako, građani su se požalili i da linije Ilidža-Vlakovo više nema nego što ima. Isto su rekli i mještani naselja Pofalići. Slično je i sa minibuskom linijom Baščaršija-Faletići, kao i sa linijom 74 Park-Sedrenik. Skoro su se redakciji N1 požalili mještani Sedrenika, rekavši da ova linija jedva funkcioniše.
Dobiti novu tramvajsku prugu, moderne tramvaje i trolejbuse zaista je za svaku pohvalu. Širenje mreže prema Vogošći i Hrasnici zvuči obećavajuće, ali dok se bavimo velikim projektima, osnovni problemi gradskog prevoza u Sarajevu ostaju neriješeni. Zašto vozila i dalje kasne? Zašto aplikacije za praćenje linija ne rade? Zašto ključne linije o kojima građani zavise često nisu u funkciji?
Uvođenje modernizacije ne smije značiti zaboravljanje osnovnih stvari koje čine javni prevoz efikasnim i pouzdanim. Bez rješavanja ovih problema, sjaj novih projekata brzo blijedi, ostavljajući građane razočarane i frustrirane.
╰┈➤ Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad, pridružite nam se i na WhatsApp kanalu klikom ovdje
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare