Bh. ceste godinama unazad nazivaju 'putevima smrti': Broj udesa u našoj državi se udvostručio
Gotovo svakodnevno na bh. cestama ista slika. Saobraćajne nezgode sa povrijeđenim ili stradalim osobama. Broj udesa u našoj državi se udvostručio, u poređenju sa prosjekom EU. Veliki je to teret i za ekonomiju. Federacija Bosne i Hercegovine gubi 800, a Republika Srpska oko 200 miliona maraka.
Oglas
Bosanskohercegovačke ceste već nekoliko godina, mnogi nazivaju putevima smrti. Samo tokom prošle godine dogodilo se više od 35 hiljada saobraćajnih nezgoda. Više od sedam i po hiljada udesa bilo je sa poginulim ili povrijeđenim licima, a 27 i po hiljada sa materijalnom štetom. Na putevima život je izgubilo 255 osoba, 1.600 zadobilo je teže, a 9.249 lakše tjelesne povrede. Mali je broj onih koji se osjećaju sigurno u saobraćaju.
"Moraš gledati kad prelaziš, iako je zeleno svjetlo, moraš gledati da te neko ne udari"; "Ne osjećam se sigurno"; "Otkad stanujem, nisam još prošla da ima slobodno jedno mjesto da mogu ići trotoarom. Moram ići cestom i samo se sklanjati, niko ne pazi. Omladina luđački vozi, naročito nakon 8 sati."
Nažalost, upravo ta omladina najčešće i strada.
Jean Todt, specijalni izaslanik generalnog sekretara UN-a za sigurnost na cestama:
"Saobraćajne nesreće su ubica broj jedan što se tiče mladih ljudi u dobi od 5 do 25 godina. Nastrada svake godine 1,2 miliona ljudi u saobraćajnim nesrećama. 90% svih nesreća je izazvano ljudskim faktorom, to nema nikakve veze sa cestovnom infrastrukturom."
Ali, nesreće itekako ostavljaju traga po ekonomiju. Prema pojedinim istraživanjima, na godišnjem nivou u Federaciji Bosne i Hercegovine gubi se oko 800 miliona KM, Republika Srpska oko 220 miliona.
Mirzet Sarajlić, saobraćajni vještak:
"Troškovi se sastoje od informisanja policijskih službenika, blokiranja saobraćaja što izuzetno doprinosi povećanju troškova, imamo troškove hitnih službi, troškove naplate materijalne štete, popravke automobila, i kasnije imamo troškove ukoliko dođe do teških tjelesnih povreda, smrtnih ishoda."
Da je neophodno uhvatiti se u koštac sa 'pandemijom' saobraćajnih nezgoda, upozoravaju i iz EU.
Ingrid Macdonald, rezidentna koordinatorica:
"Zaista smo vidjeli u posljednje vrijeme veliki broj užasnih nesreća i smrtnih slučajeva, ne samo u Sarajevu nego i u ruralnim područjima, to je uznemirujuće. Zaista je neprihvatljivo da imamo mjesta gdje sistem ne funkcioniše, gdje nemamo adekvatan odgovor agencija za provođenje zakona i pravosuđa."
Stoga su važni edukacija, adekvatne kazne i unaprijeđenje infrastrukture.
Adnan Šteta, ministar saobraćaja KS:
"Radimo na novom projektu semaforizacije, upravljanje semaforima iz saobraćajnog centra, ali i zaštitnim ogradama i svemu onome što je bitno za sigurnost saobraćajnice a što nismo imali u prethodnom periodu. Nažalost mi danas u Sarajevu imamo tri puta više vozila nego prije 40 godina, a infrastruktura nam je skoro ista."
Da se sa problemom čestih udesa ne bori samo naša država, pokazuje i istraživanje da bi do 2030. godine saobraćajne nezgode mogle biti peti najčešći uzrok smrtnosti ukupne svjetske populacije.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare
Oglas
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare
Oglas