Bh. političari i društvene mreže: “Lažna empatija” uz svoju fotošopiranu fotografiju

Vijesti 11. okt 202315:38 0 komentara
N1

Trend da političari koriste društvene mreže na način da šalju važne domaće ili međunarodne poruke, pri tome koristeći kao dodatak objavi vlastitu fotografiju, nerijetko fotošopiranu, zaživio je i u Bosni i Hercegovini. Svi to rade. Od lokalnih do državnih zvaničnika.

Jedan od takvih primjera je jučerašnja objave gradonačelnice Sarajeva, Benjamine Karić. Na svom X nalogu objavila je komentar o sukobu Izraela i Palestine, praćen njenom uređenom fotografijom. Neki od korsnika ove društvene mreže procijenili su ovaj postupak neprimjerenim. Jer Karić tu ni u kom slučaju, nije vijest.

Primjera ovakve prakse je na svakom koraku. Aktivan na društvenim mrežama je nekadašnji fedralni premijer, Fadil Novalić, koji uz gotovo svaku objavu, stav o bilo čemu, dijeli uglavnom svoju fotografiju, a ne onoga o kome ili o čemu piše.

Fotografija Milorada Dodika je također sveprisutna u njegovim objavama, porukama, stavovima.

I član Predsjedništva, Denis Bećirović, na društvenim mrežama često uz komentare o aktuelnim političkim pitanjima, dijeli i svoju fotografiju. Podijelio je svoj portret i u poruci saučešća narodu Maroka nakon razornog zemljotresa.

Facebook Denis Bećirović

No, treba imati u vidu da zasigurno većina političara ne upravlja direktno profilima na mrežama, no njihovi saradnici, press službe, možda i makrketinški eksperti.

Marija Milić, savjetnica za medije i političku komunikaciju, ovaj trend među bh. političarima pojašnjava na sljedeći način:

“Političari su počeli da svaki događaj kod nas ili u svijetu koriste za ličnu promociju, bez suštinskog razumijevanja teme kojom se bave. Još je teže ako se radi o funkcionerima koji predstavljaju instituciju. Samoljublje je dovelo do toga da svoje fotografije objavljuju i onda kad izražavaju saučešće, kad se poklanjaju žrtvama i slično” navela je Milić.

U suštini, radi se o političkoj i medijskoj nepismenosti i nepoznavanju osnova komunikacije, stava je Milić. “Nisu u stanju da procijene da takva komunikacija sa javnosti, umjesto stvarne brige i saosjećanja, odaje ništa drugo do utisak lažne empatije”, zaključila je.

Da li je pak ovo dobra praksa, upitali smo i poznatog marketinškog stručnjaka, Ekrema Dupovca, koji kaže, da nije. Dupovac navodi kako na ovaj način, stavljajući i svoju uređenu fotografiju u prvi plan, u drugi plan pak bacaju poruku koju šalju. Pri tome, smatra Dupovac koriste i ovu priliku za vlastiti interes, tačnije rade na vlastitoj promociji.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!