Prijevoznici u BiH na ivici strpljenja: Više ne vjerujemo nijednom obećanju
Bosanskohercegovački prijevoznici, radnici i privrednici mjesecima upozoravaju na ozbiljne probleme uzrokovane pooštrenim pravilima Europske unije, posebno u vezi s ograničenjima boravka vozača i procesom digitalizacije. Danas su uputili posljednje upozorenje vlastima uz najavu totalne blokade ukoliko se ne ispune njihovi zahtjevi.
Velibor Peulić, glavni koordinator Konzorcija "Logistika BiH", izjavio je da su problemi s Ministarstvom komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine prisutni već 14 mjeseci. Prvi sastanak s ministrom Edinom Fortom održan je 17. aprila, kada je obećano da će se pokrenuti potrebne procedure. Danas je, prema Peulićevim riječima, jedino prihvaćen prijedlog o povratu akciza. Ostali zahtjevi ostali su bez rješenja.
"Mi više ne vjerujemo nijednom obećanju. Tražimo konkretne rezultate", poručio je Peulić.
Diskriminacija i hapšenja vozača iz BiH
Peulić je upozorio da se svakodnevno hapse vozači iz BiH bez valjanih osnova, čak i kada poštuju pravilo boravka od 90 dana u okviru 180 dana. Istakao je da digitalni tahografi jasno evidentiraju vrijeme provedeno u EU, te da se diskriminacija prema bh. vozačima mora hitno zaustaviti.
Poziv na hitnu diplomatsku akciju
Od ministra Forte, ali i ostalih resornih ministara, zatraženo je da odmah otvore dijalog s predstavnicima Europske komisije.
"Ministar stalno ističe kako ima komunikaciju sa Europskom komisijom. Mi smo ga danas zamolili da ta komunikacija ide u pravcu, da se prestane hapsiti čovjek samo zato što ima bosanskohercegovački pasoš. Nažalost, to se još uvijek svakodnevno dešava. Mi svaki dan dobijamo zabranu ulazka u EU. Bez obzira na tih nekakvih 50 sastanaka, mi nismo vidjeli nikakav efekt. Mi smo danas kazali ministru da je to pritisak i tiho iseljavanje ljudi", rekao je Peulić.
Podsjetio je i na presudu austrijskog Saveznog suda koja potvrđuje povredu prava bh. vozača.
https://n1info.ba/vijesti/problem-prijevoznika-moglo-bi-doci-do-odlaska-transportnih-kompanija-iz-bih/
Digitalizacija donosi dodatne izazove
Napomenuo je da proces potpune digitalizacije počinje za tri mjeseca, što će dodatno zakomplicirati situaciju.
"Za tri mjeseca sve improvizacije prestaju. Ako se stvari ne riješe, doći će do poskupljenja svih proizvoda do 10%", upozorio je Peulić.
Istaknuo je da je ministar Staša Košarac obećao bolju koordinaciju državnih i entitetskih inspekcija na graničnim prijelazima. Dogovoreno je da se kontrole odvijaju svakodnevno od 8 do 20 sati. Uspostavljena je i direktna linija komunikacije s Uredom za veterinarstvo i drugim relevantnim institucijama.
"Sa entitetskim nivoima imamo velike probleme, posebno u Federaciji Bosne i Hercegovine, zbog različitih nadležnosti. U Republici Srpskoj imamo, naravno, fenomen - granični prijelaz zavisi od rada jednog inspektora. Sada smo se usaglasili da idemo prema entitetskim nivoima, ono što pripada njihovoj nadležnosti, u suprotnom, i dalje usporavamo tokove. Imali smo razgovore sa Upravom za indirektno oporezivanje. Ima jako puno problema. Sa svima razgovaramo, pokrećemo proceduru. Danas je ministar Košarac imao na tom, da kažem, direktora Ureda za veterinarstvo Bosne i Hercegovine. Otklonili smo bilo kakve nedoumice koje su bile u proteklom periodu i dogovorili smo se za direktnu komunikaciju u bilo kakvom problemu koji nastane na terenu, jer svakako nam je zajednički cilj da postanemo efikasniji, da smanjimo vrijeme zadržavanja", pojasnio je Peulić.
Upozorenje na "tiho iseljavanje"
Peulić je također istaknuo da se sektor transporta u BiH urušava i da se radi o "tihom iseljavanju" vozača. Prema podacima, više od 12.500 vozača iz BiH danas radi u Sloveniji. Uloženo je preko četiri milijarde eura u sektor koji čini 10% BDP-a, ali bez podsticaja i sistemske podrške.
"Ono što mi sad želimo da kažemo entitetskim premijerima, odnosno vladama, jeste da smo mi izvozno orijentirani dio privrede. Mi unosimo 10% brutodruštvenog proizvoda. Prema tome mi nijedan fening nismo dobili za bilo kakav podsticaj", kazao je Peulić.
Najava blokada po francuskom modelu
"Nema više rokova, ukoliko se ne ispuni obećano, idemo u blokade", poručili su prijevoznici u Bosni i Hercegovini putem Udruženja Konzorcijum Logistika koje okuplja više od 1.500 voznih jedinica. Upravni odbor Konzorcija 9. maja će donijeti konačnu odluku o blokadama.
"Nećemo više postavljati rokove. Odluka se može aktivirati sedam dana nakon objave", rekao je Peulić te pojasnio šta zapravo znači francuski model:
"Francuski model, da objasnimo, pošto svi mediji pitaju šta znači, prijevoznici iz Bosne i Hercegovine su ga osjetili barem deset i više puta u prosjeku u Francuskoj. Tamo su radi 2%, ako je država nametnula određeni trošak, uveli taj model francuski. Šta to podrazumijeva? Vojska, policija, civilna zaštita, dječja zaštita, zdravstveni sistem može dobiti robne tokove, ostali ne mogu dobiti robne tokove. I u Francuskoj prijevoznicima su pomagali pripadnici Ministarstva unutrašnjih poslova Francuske. Nijedan strani prijevoznik nije mogao utovariti nijednu robu, niti je mogao utovariti."
Jasna poruka institucijama
Poruka predstavnicima vlasti je jasna: "Mi smo pokazali tehničku spremnost i jedinstvo. Nećemo se povući dok se ne postigne sistemsko rješenje. Svaka prepreka biće preračunata u konkretne finansijske gubitke za državu i građane."
Konzorcij je upozorio na neracionalne troškove koje plaćaju prijevoznici, uključujući 1.000 KM za administrativni postupak koji traje svega 15 sekundi.
"Spremni smo platiti najskuplji inženjerski sat rada, ali nećemo pristati na ucjene", zaključio je Peulić.
╰┈➤ Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad, pridružite nam se i na WhatsApp kanalu klikom ovdje
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare