Borba sa maglom: Može li Međunarodni aerodrom Sarajevo nabaviti bolju opremu?

Vijesti 15. nov 202421:50 0 komentara
Međunarodni aerodrom Sarajevo

Počeo je period otkazanih letova, što je konstanta na Međunarodnom aerodromu Sarajevo u zimskom periodu. Putnici se pitaju: da li se sve radi na profesionalan način i da li je moguće nabaviti bolje sisteme?

Zbog toga što je danas vidljivost dvije hiljade metara, nijedan let sa sarajevskog aerodroma do ovog trenutka nije otkazan. Sve se prati u kontrolnom tornju, u prostoriji prilazne kontrole letenja. Radarska kontrolorka na vezi je sa posadama aviona. Podatke šalje i operativnom centru.

Ali to nije jedina prostorija gdje se sve prati i odakle se šalju podaci. Postoji i aerodromska kontrola s pogledom na pistu. Regulišu promet, a koriste i meteorološke podatke.

“Pružamo servise posadama koje dolaze na aerodrom tako što im dajemo potrebne informacije vezano za uslove koji vladaju na pisti, meteorološki uslovi koji su aktuelni, kompanije na osnovu toga donose odluku”, kaže Irfan Habibić, kontrolor letenja na Međunarodnom aerodromu Sarajevo.

U zimskom periodu posada aviona često donosi odluku da ne sleti na aerodrom, pa letovi budu otkazani. Minimalna vidljivost je 550 metara i kada je ispod toga nijedan avion ne može sletjeti.

Zahtjevna konfiguracija terena otežava, kao i magla. Konačnu odluku o slijetanju donosi pilot aviona.

“Do 5% ukupno je tokom godine takvih dana, da imamo takve uslove, ali ni oni ne vladaju čitav dan jer u toku dana između 11-12 do 15h poboljša se zbog svih meteoroloških parametara”, pojašnjava Mirsad Hadžialić, načelnik Jedinice prilazne aerodromske kontrole leta JPAKL Sarajevo.

Ipak, mnogi su ogorčeni kada se let otkaže ili prolongira. Aerodrom koristi i opremu za rastjerivanje magle, ali je ona ne može u potpunosti eliminisati. Putnici se pitaju, zašto se ne nabavi bolja oprema?

“Sarajevo je tu u velikom hendikepu. Sarajevu se tu ne može pomoći. Ima nešto što se zove CAT III, to je vrsta radarske opreme i to omogućava da se slijeće kada je jaka magla, Zagreb kada je to uveo gotovo uopšte nema otkazivanja iako je jaka magla ujutro, no Sarajevo ne može uvesti III zbog okolnih planina koje onemogućavaju da se taj sustav uvede”, ističe Alen Šćuric, stručnjak za civilno vazduhoplovstvo.

Teren karakterišu visoke planine u okolini, sa stambenim objektima u neposrednoj blizini. Aerozagađenje se godinama ne smanjuje, što bi trebao biti prioritet kantonalnih vlasti. U međuvremenu BHANSA i Međunarodni aerodrom Sarajevo rade fizibiliti studiju koja bi trebala dati odgovore mogu li se sniziti minimumi vidljivosti za slijetanje. Nastoji se i proširiti pista.

“Ne bi trebali previše ni očekivati, možemo očekivati neki pomak, ali mislim da je to što imamo u ovom trenutku. Apsolutno nije do opreme, do procedura – one su onakve kakve uslovljava teren i lokacija aerodroma”, kaže Mirsad Hadžialić.

Tako putnici mogu biti samo strpljivi i prilagoditi se ovakvim okolnostima. U novembru su otkazana 62 leta. Ključni razlog je magla, odnosno niska vidljivost. Sigurnost je na prvom mjestu, a niko je ne želi ugroziti. Jedino rješenje je smanjenje aerozagađenja, ukidanje individualnih ložišta, a tu pomaka odavno nema.

╰┈➤ Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad, pridružite nam se i na WhatsApp kanalu klikom ovdje

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!