“Do završetka tunela Hranjen 2030. godine u Goraždu neće biti ljudi”

N1

Završetkom iskopavanja u tunelu Hranjen, kažu Goraždani, bila bi iskopana i davno izgubljena nada građana ovog kraja BiH. Koliko je još kilometara ostalo i kada će projekat koji bi oživio ovaj dio BiH biti završen?

Traje mašinski iskop u tunelu Hranjen. Iskopano 1600 metara. Dnevno se na ovaj način probije tri metra i jedne i druge tunelske cijevi.

Tunel Hranjen smatra se historijskim projektom za Goražde. Jednog dana kada posljednji bager bude izašao, a tunel svečano otvoren put iz Sarajeva do Goražda skratit će se sa 96 km na 56 km. Tada će se iz Sarajeva do Goražda umjesto sat i po putovati samo 45 minuta.

Ali sve ne ide prema prvim najavama. 2021. godine novac je potrošen – tada je urađeno 37% posla, sa iskorištenih skoro 100% sredstava. Kantonalno tužilaštvo formiralo predmet. Dvije godine od tada bez značajnog pomaka:

“U navedenom predmetu se poduzimaju radnje u cilju provjere navoda”, saopćeno je za N1 iz Kantonalnog tužilaštva KS.

Goraždani zbog svega toga nisu optimistični

Ivan Mlakić Vuković, glavni nadzorni inžinjer za iskop i primarnu podgradnju tunela Hranjen kaže sa čim se sve suočavaju.

”Trenutno je četvrta kategorija ta nas kategorija prati kroz cijeli tunelski iskop, četvrta i povremeno peta, a to su dvije najlošije kategorije u geološkom smislu. Najteže su i za podgrađivanje, kao i u finansijskom smislu”, rekao je Vuković.

Finansijska konstrukcija još nije zatvorena. U septembru je potpisan ugovor o nastavku radova vrijedan 39 miliona maraka.

”Ugovorom je definisan nastavak iskopa i ugradnje primarne podgrade glavne i servisne tunelske cijevi u dužini od cca 400 m, te ugradnja hidroizolacije, bočnih tunelskih drenaža, finalne obloge u glavnoj tunelskoj cijevi u dužini od 1150 metara kao i izrada drenažnog kanala u dužini od 250 m”, saopćeno je iz JP Autoceste FBiH.

Nakon realizacije navedenog, ima još mnogo toga da se uradi. Iako federalne vlasti pesimistične prognoze nisu izrekle javno, premijer FBiH Fadil Novalić zastupniku Dževadu Adžemu je otkrio sljedeće:

”Rekao mi je da do probijanja tunela neće doći prije 2030. godine. 2030. godine u Goraždu, odgovorno tvrdim, neće biti ljudi”, rekao je za N1 Adžem.

Ovaj kanton ostao je bez 30% stanovništva nakon rata. Tunel bi omogućio, kako neki građani Goražda uz osmijeh kažu, da prije stignu do Vijećnice od ljudi iz Hadžića.

”Naš potencijal za dolazak novih investitora bio bi ogroman. Dobili smo i obećanja velikih firmi i tvrtki da bi došli u Goražde i cjelokupnu regiju”, objasnio je Ernest Imamović, gradonačelnik Goražda.

Sve je to trenutno jako daleko. Problemi su se pojavili, smatra profesor Nedim Suljić, jer je površno pristupljeno projektovanju.

”Ono za mene što je krajnje neozbiljno je da je bez posebne hidrološke analize smanjena je bočna drenažna cijev. Bila je predviđena 200 milimetara idejnim projektom, a glavnim projektom ta bočna drenažna cijev je smanjena na prečnik 120-150 milimetara. Da li će biti funkcionalno, vidjet ćemo…” kazao je za N1 Suljić.

Iz Autocesta Federacije potvrdili su da traju pregovori za obezbjeđenje svih neophodnih sredstava i izgradnju pristupnih cesta i kompletne infrastrukture. Kada će se to desiti i kada će 5,5 km tunela biti iskopano niko ne može prognozirati.

Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad