Domaći proizvodi su sve traženiji: “Od covida krenulo da se više cijeni zdrava hrana i ono što je iz prirode”

Vijesti 19. okt 202421:24 0 komentara
N1 BiH

Domaći proizvodi su sve traženiji, smatraju žene sa sela koje su danas u Tuzli izložile upravo ono što su same napravile i ponudile građanima na 10. Sajmu žena sa sela. Riječ je o dijelu projekta Mreže žena u Podrinju i Udruženja „Vive žene“ Tuzla  koji promovira ženu, osnažuje njenu ulogu na selu i pomaže u plasiranju proizvoda. Koliko su žene u tome uspjele, provjerila Nataša Tadić.

Teška i sušna godina uzela je danak u poljoprivrednoj proizvodnji. Ali najuporniji proizvođači, nisu odustali.

Suada Obradović, Bratunac:

“Mi se borimo i proizvoli smo kao i prošle godine svega. Proizveli smo kupinovo vino, sokove od maline i kupine. Uspjeli smo, izborili smo se. Malo je manja količina nego prošla, ali kvalitetnija sigurno.”

Zimnica, sokovi, razne salate, ajvar, brojni čajevi sa Konjuha, vunene čarape, dio su ponude žena iz Kladnja koje su posebno ponosne na proizvode od tijesta.

Nevzeta Habibović, UG „Žena ženi“ Kladanj:

“Traži se tjestenina koju pravimo. Tarhana, domaći pilav, domaće pečene jufke. Sve ono što su žene nekada pravile, mi to pravimo”. 

Atrakcija na sajmu je bio zeleni ajvar sa vrganjima.

Olivera Stanišić, Vlasenica:

“Ideja je donekud došla iz Srbije. Vidjela sam da oni prave za italijansko tržište samo njima namijenjeno i poznat je jug Srbije. Samo zelena paprika i vrganji”. 

Suhe šljive, proizvodi od kupine, aronije, cvekle, mrkve, jabuke, pekmezi dio žena je prodavao u narodnim nošnjama.

Suada Ibišević, UG „Procvat Podrinja“ Bratunac:

“Mi njegujemo našu bopsansku tradiicju i zato smo se odlučile danas pojaviti tako obučene na sajmu u Tuzli. Tu smo već četvrtu godinu na sajmu i predstavljamo naše domaće proizvode koje pravimo s puno ljubavi i iuz bašta koje smo same usijale”. 

U projektu je trenutno oko 100 žena. Njima pomažu i muževi jer žena teško može biti osnažena bez podrške porodice.

Mima Dahić, UG „Vive žene“ Tuzla:

“Pored prerade voća i povrća, žene se počinju baviti seoskim turizmom. Nude smještaj, proizvode hranu u svojim gazdinstvima, tako da se ta priča širi”. 

Olivera Stanišić, Vlasenica:

“Tuzla je grad zbog kojeg sam, čini mi se, počela ovim da se i bavim. Kada sam prvi put došla na sajm, bio je mali broj tegla. Sada je, mnogo, mnogo više”. 

A koliko građani cijene domaće proizvode?

Nevzeta Habibović, UG „Žena ženi“ Kladanj:

“Mogu vam reći, u posljednje vrijeme, jako se traže domaći proizvodi”. 

Olivera Stanišić, Vlasenica:

“Mogu vam reći da se to sve više cijeni. Da li je to od kovida krenulo da se više cijeni zdrava hrana i ono što je iz prirode. Uglavnom, na cijeni je”. 

Međutim, sve to zahtjeva jako puno rada, truda i volje.

Suada Obradović, Bratunac:

“Imam registrovano poljoprivredno gazdinstvo. Mi živimo o dtoga. Nas četvero živimo od toga. Kada sve saberemo, imamo neke plate kao da radimo u nekom javnom sektoru. Zadovoljni smo. Ali to nije ništa lagano raditi. Ja uvijek ponavljam da je seljački žviot vrlo težak. Ali i moraš i voliš, na kraju krajeva.”

Ove vrijedne žene ojačale su kućne budžete, postale finansijski neovisnije i pokazale svu svoju veličinu kao proizvođači, menadžeri, trgovci i najbolji promotori života na selu.

Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!