Articoolisan: Kada iz šuplje priče nastanu kreativne stvari

Ekonomija 16. jun 201621:32 > 17. jun 2016 09:55
Articoolisan

Serijal pozitivnih priča o uspješnim mladim ljudima u BiH nastavljamo sa progresivnim osobama okupljenim oko branda "Articoolisan".

Za one koji još nisu informisani, radi se o originalnim slikama na canvas platnu, posterima u ramu, tapetama i odjevnim predmetima kakvi do sada nisu viđeni u BiH.

Kako ističu Edin Bešlić i Renad Čelik, petnaestogodišnje druženje i prosipanje “šuplje” priče odlučili su konkretizovati.

Uz stalne poslove i karijere uvijek smo imali projekte sa strane na kojima smo radili. Manje ili više uspješno, ali smo pokušavali. Može se reći da smo progresivni ili se bar mislimo da jesmo. I tako, nakon dugogodišnjeg druženja, prosipanja šuplje priče, uspješnih i neuspješnih projekata, odlučili smo da novoj ideji damo oblik i da je konkretizujemo. Ta-raa, Articoolisan.

Ideja za Articoolisan se rodila u jednoj od priča o renoviranju stanja i uređenja doma detaljima.

Shvatili smo da nemamo puno opcija, a da su finansijski prihvatljive i da prije svega imaju neku poveznicu s nama. OK, volimo i mi putovati, volimo svjetske znamenitosti, ali nije nam baš bilo prihvatljivo da na zidovima naših domova držimo govornicu iz Londona, žuti taxi iz New Yorka, most iz San Francisca koji ima svaki stoti čovjek na ovoj planeti.”

Odlučili su uzeti stvari u svoje ruke, kreirali motive, napravili proizvode i pokazali ih raji – najiskrenijoj fokus grupi.

Još malo smo analizirali tržište i krenuli u priču vlastitog branda. Nakon što smo zadovoljili vlastite potrebe i prošli kritike naše ciljne skupine, razradili smo cijeli biznis plan. Osnovna ideja vodilja je stvoriti održiv biznis koji će nam u budućnosti biti redovan izvor prihoda. Stvoriti uslove za kvalitetan rad, otvoriti par novih radnih mjesta, zaposliti kvalitetne, ambiciozne ljude koji će biti sretni i zadovoljni u našoj kompaniji. Svjesni smo naših slabosti, svjesni smo naših snaga, imamo viziju, imamo plan, vrijeme će pokazati koliko ćemo biti uspješni.

Articoolisan

Oko branda “Articoolisan” su trenutno dvije osobe, a interesantne su njihove rokade na pozicijama.

Rotiramo se na direktorskoj poziciji u skladu s običajima BiH. Jedne sedmice je Edin direktor, a druge Renad.

Njih dvojica, ističu, trenutno rade sve poslove; od dizajna, prodaje, marketinga, odnosa s klijentima, medijima, organizacijom posla, dobavljačima, logistikom i razvojem proizvoda i branda. Uskoro planiraju proširiti tim.

Obzirom da smo obojica uposleni u ozbiljnim kompanijama i da gradimo karijere u marketing industriji, možemo reći da nam je naše znanje i iskustvo iz tog segmenta velika prednost, pa neke stvari idu dosta lakše. Ali, isto tako postoje stvari s kojima se tek susrećemo i koje učimo u hodu, a koje su specifične za ovaj biznis.”

Naglašavaju da su sve ideje i motivi iz originalni, iz njihovih glava, te da je “Articoolisan” pravi bh. proizvod.

To je upravo i jedna od naših poruka, ‘Made by BiH’. Nije samo napravljeno u BiH, sve je naše“, istakli su Edin i Renad koji kažu da su im je široka ciljna skupina, što im predstavlja i izazov.

Rekli su nam da još nisu pomislili odustati, jer su praktično na početku, ali da bude dana kada bude toliko obaveza da im je malo i 24 sata dnevno.

Articoolisan nam nije primarni posao, već ‘side job’ kojem smo posvećeni od 17.00 sati svaki dan + vikend. Sigurno da bi se brand i posao brže razvijali da nam je Articoolisan primarni posao i da smo imali investitora. Budući da sve radimo sami i da smo mi jedini investitori, možemo biti zadovljni razvojem i urađenim do sada. Na početku smo ambiciozno krenuli, pokušali školskim pristupom, sve po pravilima, ali ubrzo smo shvatili da ipak nas dvojica nismo tim ljudi i stručnjaka, već dva čovjeka i da trebamo usporiti, napraviti plan u skladu s prioritetima i rješavati problem po problem. To je znatno duži proces, ali obzirom na našu situaciju jedini mogući.

Kažu da će uskoro riješiti i većinu operativno-logističkih problema pokretanjem vlastitog proizvodnog pogona, prvi uposlnik ili uposlenica će preuzeti dio posla koji su oni već usavršili.

Mi ćemo se moći posvetiti drugim segmentima, koji su sada trenutno zapostavljeni. Ali možemo reći da sve ide po planu.”

Articoolisan

S obzirom da naši sagovornici imaju iskustva u marketingu, objasnili su da se među stručnjacima u toj oblasti postavlja pitanje da li je Facebook kanal za prodaju.

I mi smo imali tu dilemu na početku. Da li web, da li Facebook, pa kako web ako nismo bili registrovani, ne može online prodaja… Ma milion pitanja. Odlučili smo pokušati s Facebook stranicom i danas možemo reći da smo uspjeli uspjeli. Iskoristili smo prednosti koje današnja tehnologija pruža i danas je Facebook naš prvi kanal za prodaju i komunikaciju.”

Ističu da je njihov Facebook profil i zabavan, jer su uspjeli napraviti balans između prodaje i dodatnog zanimljivog sadržaja kako ih ljudi ne bi stavili na “hide”.

Nećemo ostati samo na Facebook-u. Vizija je biti lider u online prodaji za home decor, print art, fashion & home accessories artikle. Web stranica je odavno završena i uskoro će biti online. Nakon web stranice planiramo i prodajni salon, nakon prodajnog salona… Opet ostavljamo za drugi put.

Komunikacija s kupcima je svakodnevna i tom segmentu daju mnogo važnosti.

Zvuči kao floskula, ali mi zaista s posebnom pažnjom razgovaramo (tipkamo) s našim kupcima. U što kraćem roku odgovaramo na njihove poruke, poštujemo rokove isporuke i pokušavamo udovoljiti svim njihovim željama. Svjesni smo da je povjerenje koje tako izgradimo i zadovoljstvo kupca od ključne važnosti za naš daljni razvoj, obzirom da je upravo Facebook jedini kanal za komunikaciju s nama sve do trenutka dok ne predamo naručeni artikal. Također, povratne informacije i njihovo zadovoljstvo našim artiklom jako ozbiljno shvatamo i analiziramo.

“Articoolisan” se konsantno oglašava na Facebooku, jer shvataju kako on funkcioniše, a intezitet potrošnje sredstava na sponzorisanje članaka zavisi od aktivnosti.

Danas bez plaćenog oglašavanja na Facebook-u teško možete napraviti kvalitetnu priču, naročito iz razloga što su Facebook algoritmi promijenjeni pa je organski (neplaćeni) doseg jako teško ostvariti kada imate prodajno orijentirane postove“, poručili su Edin i Renad.

Articoolisan

Budućnost trgovine vide u online prodavnicama.

Online trgovine su u ravzijenim zemljama već odavno dio svakodnevnice i to funkcioniše bez problema. Kod nas je situacija drugačija i trebaće još neko vrijeme da se ljudi u BiH okrenu tom naćinu kupovine. Nama je velika prepreka bilo povjerenje, ljudi kupuju nešto što nisu vidjeli i osjetili. Zato je nama, pored komunikacije s kupcima jako važno bilo da naš prozivod bude super kvalitetan. To je jedini način da vratite kupca i da on postane vaš aktivni zagovarač.”

Znajući koliko je potrebno vremena i odricanja za stvaranje originalnog i kvalitetnog proizvoda u BiH, naši sagovornici kažu da postoje ljudi koji rade jako dobar posao, te da je konkurencija uvijek poželjna.

Samo tako se možemo razvijati. I fakat ovo nije floskula, oni koji nas poznaju znaju da mislimo tako.”

Trenutno, najveću saradnju imaju s timom ljudi koji stoji iza ‘Out of office – after work clubbing‘ projekta, gdje zajedno na nekom od narednih evenata planiraju predstaviti novu Articoolisan kolekciju odjevnih predmeta za ljeto 2016.

Potražnja sa “Articoolisan” proizvodima prelazi granice BiH, ali zakonska procedura komplikuje isporuku.

Na snazi je trenutno zakon koji svaki likovni rad u obliku slike tretira kao umjetničko djelo i za svaki komad koji želite poslati u inostransvto potrebno je da dobijete odgovarajuće dozvole nadležnih ministarstava, na federalnom i državnom nivou. Kada smo pisali strategiju, imali smo u planu i izvoz, ali tada nismo bili svjesni zakona. Tom problemu ćemo se detaljnije posvetiti u budućnosti, trenutno je izvoz na čekanju.”

Articoolisan
Articoolisan
Articoolisan
Articoolisan
Articoolisan
Articoolisan
Articoolisan
Articoolisan
Articoolisan
Articoolisan
Articoolisan

Za kraj našeg razgovora rekli su nam kako im najveći problem predstavlja vrijeme jer rade na više projekata istovremeno. Svjesni su da moraju raditi na boljoj organizaciji vremena.

Naučili smo da ne možemo ništa promijeniti i da je najbolji način analizirati problem, pronaći najbolje rješenje i nastaviti dalje. Sve ostalo je gubljenje vremena.”

Articoolisan radove, slike na canvas platnu, postere u ramu, tapete, odjevne predmete možete pogledati na njihovoj Facebook stranici.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.