Bosanskohercegovački Magazin "Start" objavio je u svom februarskom izdanju intervju sa Rusmirom Hrvićem predsjednikom Uprave AS GROUP.
• Opšta je priča kako je u BiH teško otvoriri granap, kamoli pokrenuti ozbiljniji posao! No, vi ste za nešto višen od dvje decenije izgradili moćnu kompaniju koja je sa prvobitnih troje, sada zapošljava 3.300 radnika, zaposlenih u devet kompanija. Kako je, zapravo, nastala „As Group iz Tešnja“?
U međuvremenu smo povećali broj zaposlenih, tako da AS GROUP zapošljava trenutno 3.500 radnika. AS GROUP je nastala sa vizijom da se odgovori na ogroman pritisak inozemnih brandova na bosanskohercegovačko tržište, u namjeri da ga u potpunosti podredi svojim interesima. Našim konceptom željeli smo pokazati da imamo šta ponuditi i da smo u stanju odgovoriti izazovu kreiranja domaćih brandova. Nastali smo iz male trgovačke radnje koja je počela sa radom još krajem 80-tih godina prošlog vijeka, koju smo sa početkom agresije na Bosnu i Hercegovinu zatvorili. Godine 1996. smo ponovno počeli sa trgovinom, a nekoliko godina kasnije ušli smo u proizvodnju sa sada već poznatim brandovima AS i Master. Slijedila je akvizicija turske konditorske tvornice u Visokom Kent, potom tekstilne industrije Napredak u Tešnju. Nakon toga smo akvizirali Vispak, potom Oazu. U međuvremenu smo uspjeli oživjeti i bivšu tekstilnu industriju Borac Travnik, tako što smo pokrenuli Fortitudo u kojem sada radi blizu 1.000 radnika. Akvizicijom Klas Grupacije u okviru koje posluju Sprind, i Mlin i pekara Ljubače, postali smo lider prehrambene industrije u BiH.
• Prvo poslovno iskustvo stekli ste, ako se ne varam, kao dječak u trgovini mješovitom robom svog strica Sulejmana Hrvića! Šta ste tu naučili i koliko Vam je taj naukl pomogao u kasnijim poslovnim odlukama.
Naučio sam puno toga. Prije svega, da se rad i trud kad tad isplate, a potom i neke vještine koje stičete trgujući sa dobavljačima, kupcima i potrošačima. Te vještine i danas koristim, prilikom pregovora koji su u principu ostali isti, ali sada sa kud i kamo većim obimom i sa daleko većom odgovornošću. Naučio sam da se poštenje ne može ničim platiti, niti nadoknaditi. Zatim, da je domaćinski odnos, nešto što vam daje stabilnost i sigurnost, a da je obećanje, odnosno riječ, koju date nekome, važnija od bilo kojeg ugovora. Sve mi je to kasnije puno pomagalo i još uvijek pomaže u donošenju poslovnih odluka.
• Šta As Group sprečava da bude još uspješnija, da pravi veći promet od 250 miliona KM koliko ste imali 2015. Godine?
U 2016. očekujemo promet od oko 300 miliona KM. Sve tri naše divizije, proizvodnja hrane, trgovačka i tekstilna, su poslovale pozitivno. Povećali smo i broj zaposlenih, izvoz također, koji je samo u prošloj godini iznosio 40 miliona KM, od čega se pola odnosi na plasman vlastitih brandova, a pola na usluge koje vršimo za poznate svjetske brandove u oblasti konfekcije. Zadovoljni smo našim rastom i razvojem, stabilan je i siguran. S druge strane puno je faktora koji utiču i koji će dalje uticati na stepen uspješnosti i to ne samo kod nas. Mislim da će biti sve teže pronaći kvalificiranu radnu snagu, poslovni ambijent je u velikoj mjeri narušen političkom nestabilnošću, državne instance ne brinu dovoljno o konkurentnosti domaćih proizvođača. Pravo je pitanje kako ćemo dakle iskoristiti ovo vrijeme priprema i prilagodbe za pridruživanje EU. Gledano u cjelosti, mislim da ćemo svi zajedno morati uložiti kud i kamo više napora kako bismo podigli razinu naše konkurentnosti u svim segmentima, i to ne samo u proizovdnji, već i u administraciji, infrastrukturi, itd.
Integralni intervju pročitajte na portalu MCM.ba.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook i UŽIVO na ovom linku.