Agencija za bankarstvo Republike Srpske saopćila je, povodom značajnog jačanja švicarskog franka (CHF), da ima puno razumijevanje za teškoće u kojima se nalaze korisnici kredita s CHF klauzulom, ali da nema ovlaštenja da se miješa u obligacione odnose između banke i korisnika kredita.
Navode da će kontinuirano analizirati ovaj problem i pažljivo pratiti eventualne posljedice koje mogu nastati po finansijski sistem.
U tom smislu, Agencija će preduzimati, kako dodaju, sve mjere koje su joj na raspolaganju: od obavezivanja banaka za izdvajanje dodatnih rezervi, do preporuka bankama za olakšavanje položaja korisnika ovih kredita u smislu fiksiranja rate kredita (prije svega na stambene kredite), reprograma kredita, konverzije kredita u euro i drugo.
Podsjećaju da se još polovinom 2011. godine pojavio problem povećanja rata kredita s valutnom klauzulom u CHF usljed njegovog velikog rasta vrijednosti.
Taj problem je privremeno bio značajno ublažen kada je Centralna banka Švicarske u septembru 2011. godine privremeno fiksirala odnos CHF i eura (EUR) na nivou od 1,2 CHF za jedan euro.
“Međutim, nedavna odluka Centralne banke Švicarske da ukine ovo ograničenje je dovela do znatnog jačanja CHF na globalnom finansijskom tržištu, pa i u BiH, a što za direktnu posljedicu ima ili može imati pogoršanje položaja dužnika sa CHF klauzulom”, navode iz Agencije za bankarstvo RS-a.
U odnosu na jučer, danas je, tvrde, već došlo do određenog stabilizovanja finansijskog tržišta te do blagog slabljenja valute CHF.
U periodu od 30. septembra 2011. godine, kada su u bankama iz Republike Srpske neto krediti sa valutnom klauzulom u CHF iznosili 253,8 miliona KM ili šest posto ukupnih kredita, došlo je do značajnog smanjenja ovih kredita (konverzija u EUR, povrat kredita), tako da sa 30.novembrom 2014. godine ovi krediti iznose 108 miliona KM ili 2,3 posto ukupnih kredita (radi se o jednoj banci).
Iznosi ovih kredita u okruženju su daleko većeg obima, ali to ne umanjuje značaj ovog problema.
Iz Agencije za bankarstvo RS-a dodaju da je jedan broj korisnika ovih kredita od 2011. godine do danas sporazumno sa bankom riješio ovaj problem, a preostali korisnici treba da se obrate direktno banci kojoj je, također, u interesu da se ovaj problem na zadovoljavajući način riješi.