Sindikat i Uprava traže bezuslovnu deblokadu računa Željeznica Federacije BIH. Hoće li nakon poteza federalne poreske uprave doći do kolapsa privrede? Pogotovo nakon novih blokada.
Jučer je došlo do blokade Željeznica FBiH, danas Grasa, Željezare Ilijaš, sarajevskog Zraka, Sveučilišne bolnice u Mostaru i u Konjicu. Poreska uprava dugo je odgađala blokadu ovih preduzeća. Više ne mogu čekati.
“To su osjetljive djelatnosti i na ovaj način smo ih ostavili zadnje, da pokušamo blokadom da ih natjeramo i pokrenemo aktivnosti federalne Vlade, resornih ministarstava, kantonalnih Vlada da se uključe u rješavanje ovih problema”, izjavila je pomoćnica direktora PU FBiH Jasminka Mehović.
Većinski vlasnik Željeznica, Vlada Federacije, nema novca da izmiri dugovanje. Kažu kako ono ne bi ni nastalo da je Zakon o konsolidaciji iz 2008., kojim je ovom preduzeću trebalo pripasti 170 miliona konvertibilnih maraka, napravljen prema realnim mogućnostima.
“To je bukvalno bila jedna šarena laža za korisnike usluga Željeznica i javna preduzeća. Ta šarena laža nas je dovela do ove situacije. Obećavano je ljudima da će i dati više nego što se može dati. To je problem”, rekao je ministar saobraćaja i komunikacija FBiH Enver Bijedić.
Željezničari problem vide u vladi.
Sindikat se pita zašto se javna preduzeća ne tretiraju jednako? Prema Zakonu o konsolidaciji iz 2008. federalna Vlada je prema rudnicima izmirila svoje obaveze i uplatila planiranih 282 miliona KM. Željeznicama njihovih 170 nije. U Vladi kažu da ta sredstva nemaju, a ekonomisti smatraju da u BiH postoje privilegovani te da i sama država krši svoje zakone.
I zbog toga će najviše trpjeti građani, ali i cijela privreda BiH. Ugroženi su veliki privredni kombinati nasloljeni na rad Željeznica.
“Poslovanje preduzeća je upitno, pitanje je komitenata koji su isto tako ugroženi. Mi pokušavamo da ovu situaciju ne dramatizujemo toliko koliko je stvarno dramatična”, rekao je direktor Željeznica FBiH Nijaz Puzić.
“Kako poreska uprava nije ranije reagovala? Ranije su uprave dizale kredite po 80 miliona konvertibilnih maraka, kako tada niko nije reagovao? Ako Vlada FBiH postavlja i direktora u Upravu, ona postavlja i Upravu Željeznica”, izjavio je predsjednik Samostalnog sindikata željezničkih radnika u BiH Ernes Husarić.
O sudbini Željeznica odlučivat će se na sastanku Vlade naredne sedmice. Jedan od prijedloga je da dio akciza od nafte i goriva, kao i duhana, ide u u kasu Željezničara, kao i da se napravi reprogram kojim bi se dugovanja pokušala smanjiti. Za ostala preduzeća, sudbina je i više nego neizvijesna.