Američki proizvođači viskija nazdravili su dobroj prodaji u 2017, pojačanoj željom potrošača za najskupljim pićima, bilo čistim ili umješanim u koktele.
Potražnja je porasla i u SAD i u inostranstvu, saopštio je Savjet za destilovana alkoholna pića.
Ukupan prihod u SAD od burbona, tenesi viskija i ražanog viskija porastao je u 2017. za 8,1 odsto na 3,4 milijarde dolara, navodi se u saopštenju te organizacije.
Također, povećana je prodaja najskupljih viskija.
Proizvođači i šankeri tvrde da je jedan od razloga za to što su ljudi mnogo upućeniji u viskije koje piju nego ranije.
Dobru godinu je imala i votka, koja čini jednu trećinu ukupnog tržišta žestokih pića. Od votke se u 2017. zaradilo 6,2 milijarde dolara, dok je tekila donela 2,7 milijardi.
Prema podacima Sajveta, izvoz američkog viskija je premašio milijardu dolara, a najveći kupci su Velika Britanija, Njemačka, Brazil, Francuska i Španija.