Volvo Cars svoje znanje iz oblasti bezbjednosti prvi put nudi putem jednostavnog pristupa centralnoj digitalnoj biblioteci, na čije korištenje podstiče automobilsku industriju, u interesu bezbjednijih cesta za svakog.
Najava simbolizira filozofiju kompanije za unapređenje bezbjednosti putem razmjene znanja koja pomaže u spašavanju života te se podudara sa 60. godišnjicom pronalaska koji bi mogao biti i najvažniji u historiji automobilske bezbjednosti – sigurnosni pojas sa tri tačke vezivanja.
Sigurnosni pojas sa tri tačke vezivanja, prvi put predstavljen u Volvo automobilima 1959. godine, prema procjeni je spasio više od milion života širom svijeta, i to ne samo u automobilima Volvo već i u mnogim drugim automobilima, zahvaljujući odluci kompanije da pronalazak dijeli sa drugima u svrhu unapređenja bezbjednosti u saobraćaju. Od tada je društveni napredak uvijek imao prednost u odnosu na isključivi finansijski dobitak u kompaniji Volvo Cars.
U čast te prekretnice i da bi naglasili da tradicija dijeljenja upotrebe nadmašuje patente i fizičke proizvode, Volvo Cars sada pokreće Projekat E.V.A. Ta inicijativa otjelovljuje i slavi šezdeset godina razmjene istraživanja u oblasti automobilske bezbjednosti sa svijetom, a istovremeno ističe temeljno pitanje o nejednakosti sa aspekta razvoja bezbjednosti automobila.
“Imamo podatke o više desetina hiljada stvarnih nezgoda, koje potvrđuju da su naši automobili bezbjedni koliko je to moguće po pitanju onog što bi se moglo desiti u stvarnom cestovnom saobraćaju”, izjavio je Lotta Jakobsson, profesor i viši tehnički specijalista u bezbjednosnom centru Volvo Cars. “To znači da su naši automobili razvijeni u cilju da zaštite sve ljude, bez obzira na spol, visinu, oblik ili težinu, nezavisno od “prosječne osobe” koju predstavljaju lutke na testiranjima sudara.”
Projekat E.V.A na osnovu istraživačkih podataka Volvo Cars i brojnih drugih istraživanja ukazuje na to da su žene izložene većem riziku od zadobivanja određenih povreda u saobraćajnoj nesreći. Neke razlike, na primjer, u anatomiji i jačini vrata između prosječnog muškarca i žene znače da žene češće mogu zadobiti povrede kičme uslijed trzaja glave.
Na osnovu tih studija i vlastitih podataka o sudarima, Volvo Cars je napravio virtualne testne lutke za bolje razumijevanje takvih nezgoda te je razvio bezbjednosne tehnologije koje pomažu podjednako zaštititi sve, kako muškarce, tako i žene. Prva razvijena tehnologija bila je zaštita od povreda vrata WHIPS, koja je uvedena 1998. godine i koja je doprinijela jedinstvenom izgledu sjedišta i naslona za glavu u automobilima Volvo.
Ideja da se prioritet pruža društvenom napretku još uvijek podstiče razvojni rad Volvo Cars u oblasti bezbjednosti. Nove tehnologije se ne razvijaju samo zato da bi se ispunili bezbjednosni standardi ili uspješno obavili propisani testovi, već zato što vlastiti podaci iz istraživanja, zasnovani na preciznoj analizi više desetina hiljada stvarnih nezgoda, pokazuju gdje se bezbjednost može unaprijediti.
U osamdesetim godinama prošlog vijeka Volvo Cars se počeo fokusirati na bočne udare, nakon što su podaci pokazali da se zbog kratkog rastojanja između udarca i putnika u takvim nezgodama povrijedilo previše ljudi. To je dovelo do više inovacija koje su se pojavile u devedesetim godinama, kao što su sistem za zaštitu od bočnog udara (SIPS), bočni zračni jastuci i zračne zavjese. Sve te informacije, koje se zasnivaju na istraživačkim podacima Volva, sada čine industrijski standard.
Nedavno su istraživački podaci Volvo Cars upozorili na problem povrede lumbalnog dijela kičme ili donjeg dijela leđa kod svih ljudi, bez obzira na spol i tjelesnu visinu. Dodatne analize i istraživanjima fokusirale su Volvo na opasnost povreda uslijed napuštanja vozne trake. Nastala tehnologija, koja je prvi put predstavljena u modelu XC90, a sada je u svim automobilima zasnovanim na platformi SPA, predstavlja apsorpciju energije u sjedištima, što u velikoj mjeri nadmašuje regulatorne zahtjeve za proizvođače automobila.
Volvo Cars u automobile uvodi kamere i posredovanje u suzbijanju opijenosti i ometane pažnje
Volvo Cars danas otkriva novi korak u svojim ambicijama okončanja smrtnih slučajeva u svojim automobilima rješavanjem pitanja vožnje pod uticajem alkohola i ometane pažnje.
Osim prebrze vožnje koju kompanija namjerava riješiti ograničenjem najveće moguće brzine, opijenost i ometana pažnja su druge dvije prioritetne oblasti za zabrinutost po pitanju bezbjednosti u saobraćaju. Sve tri oblasti zajedno predstavljaju glavne „nedostatke“ u viziji Volvo Cars o budućnosti bez smrtnih žrtava u cestovnom saobraćaju i nalažu fokusiranje na ponašanje čovjeka i u bezbjednosnom radu kompanije.
Prema podacima američke Nacionalne uprave za bezbjednost u cestovnom saobraćaju (NHTSA), u Sjedinjenim Američkim Državama je npr. Skoro 30 posto svih saobraćajnih nesreća u vozilima u 2017. godini uključivalo vozače pod utjecajem alkohola ili drugih supstancija.
Volvo Cars vjeruje da opijenost i ometanu pažnju treba riješiti ugradnjom kamera u automobil i drugih senzora koji nadgledaju vozača te omogućavaju vozilu da posreduje ako vozač, koji je očigledno pod utjecajem opijata, odnosno čija je pažnja ometana, ne reagira na signale upozorenja i riskira nesreću koja može dovesti do ozbiljnih povreda ili smrtnog slučaja.
To posredovanje može obuhvatati ograničenje brzine vozila, uzbunjivanje servisa za pomoć Volvo on Call i kao konačnu mjeru aktivno usporavanje i bezbjedno parkiranje automobila.
„Kada je riječ o bezbjednosti, naš cilj je izbjegavanje svih nezgoda, umjesto da ograničimo utjecaj same nezgode kada je ona očigledna i neizbježna“, kaže Henrik Green, viši potpredsjednik sektora za istraživanje i razvoj u Volvo Cars. „U tom slučaju će kamere nadgledati ponašanje koje može dovesti do ozbiljnih povreda ili smrti.“
Primjeri takvog ponašanja uključuju potpuno odsustvo upravljanja u dužem vremenskom periodu, vožnju kod koje vozači oči drže zatvorene ili ne gledaju na put u dužem vremenskom periodu, kao i ekstremno kretanje između traka ili ekstremno spore reakcije.
Sistem za nadzor vozača, kao što je opisano gore, važan je element koji automobilu omogućava aktivno praćenje odluke u svrhu izbjegavanja nesreća koje mogu izazvati ozbiljne povrede ili smrt.
„Postoji veliki broj nesreća koje nastupaju kao rezultat vozača koji su pod utjecajem opijata“, kaže Trent Victor, profesor ponašanja vozača u Volvo Cars. „Neki ljudi i dalje vjeruju da su u stanju voziti iako su popili, i da to ne utječe na njihove sposobnosti. Želimo osigurati da ljudi zbog opijenosti neće sebe i druge dovoditi u opasnost.“
Uvođenje kamera u sve modele Volva započinje od sljedeće generacije Volvo skalabilne platforme SPA2 početkom 2020. godine. Detalji o tačnom broju kamera i njihovim pozicijama u unutrašnjosti vozila slijede malo kasnije.
Današnje obavještenje bi trebalo sagledati u okviru ograničavanja najveće brzine u svim vozilima na 180 km/h od modela 2021. godine u svrhu slanja istaknute poruke u vezi s opasnostima prebrze vožnje.
Kompanija želi pokrenuti razgovore o tome imaju li proizvođači automobila pravo ili možda čak obavezu da u automobile ugrade tehnologiju koja prati ponašanje njihovih vlasnika. I ograničavanje brzine i ugradnja kamera u automobile pokazuju kako proizvođači mogu preuzeti aktivu odgovornost u postizanju nulte tolerancije smrtnih žrtava u cestovnom saobraćaju podržavajući odgovornije ponašanje vozača.
Volvo Cars je danas predstavio Care Key, koji vozačima Volva omogućava uvođenje ograničenja najveće brzine u svim automobilima od modela u 2021. godini, prije nego što svoj automobil posude drugima.
Care Key, nadzorne kamere, ograničenje brzine, kao i postojeći sistemi za pomoć prilikom vožnje služe istoj svrsi: podršci bezbjednoj vožnji.
Volvo Cars uvodi Care Key kao standard za sve automobile s ciljem bezbjednog dijeljenja automobila
Volvo Cars predstavio je Care Key koji svakom kupcu vozila Volvo omogućava podešavanje ograničenja brzine za sebe, članove svoje porodice ili prijatelje. Care Key će biti standard u svim automobilima Volvo, počevši od modela za 2021. godinu nadalje.
Care Key omogućava vozačima Volva da definiraju ograničenja najveće brzine automobila, prije nego što ga posude drugim članovima porodice ili mlađim i neiskusnim vozačima, kao što su tinejdžeri koji su tek nedavno položili vozački ispit.
Uvođenje funkcije Care Key uslijedilo je nakon najave od početka ovog mjeseca da će Volvo Cars ograničiti najveću briznu u svim svojim automobilima na 180 km/h od 2020. godine, kako bi poslali istaknutu poruku o opasnosti prebrze vožnje.
Håkan Samuelsson, generalni direktor Volvo Cars je ovog mjeseca izjavio da kompanija želi pokrenuti razgovore o tome imaju li proizvođači automobila pravo ili možda čak obavezu da u automobile ugrade tehnologiju koja prati ponašanje njihovih vlasnika. Sada kada je takva tehnologija dostupna, to pitanje postaje sve bitnije.
Ograničavanje brzine i Care Key dio su te inicijative i ilustriraju kako proizvođači automobila mogu preuzeti aktivnu odgovornost u postizanju nulte tolerancije smrtnih žrtava u cestovnom saobraćaju podržavajući odgovornije ponašanje vozača.
“Vjerujemo da je proizvođač automobila odgovoran za unapređenje bezbjednosti u saobraćaju”, rekao je Samuelsson. “Naša nedavna najava ograničenja brzine odgovara takvom razmišljanju, a Care Key je još jedan takav slučaj. Mnogi bi voljeli svoj automobil dijeliti s prijateljima i članovima porodice, ali nisu sigurni kako osigurati da oni budu bezbjedni na putu. Care Key osigurava dobro rješenje i dodatni spokoj.”
Osim potencijalnih prednosti koje utječu na bezbjednost, funkcije kao što su ograničavanje brzine i Care Key će vozačima Volva vrlo vjerovatno omogućiti i finansijsku korist. Kompanija trenutno poziva osiguravajuća društva na više tržišta na razgovor da ponude posebno, povoljno osiguranje za zajednicu Volvo koja koristi ovu bezbjednosnu opremu.
Posebni dogovori i uslovi zavisit će od okolnosti na lokalnom tržištu, ali Volvo Cars očekuje da će uskoro objaviti prvi od više sporazuma s nacionalnim osiguravajućim kućama. “Ako budemo uspjeli ohrabriti i podržati odgovornije ponašanje primjenom tehnologije koja vozačima pomaže u izvjegavanju nevolja, to bi logično trebalo imati pozitivan utjecaj na premije osiguranja”, rekao je Samuelsson.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android| iPhone/iPad