Nakon polugodišnje pauze grad na Neretvi ponovo je povezan s Dusseldorfom, a uskoro će prema najavama iz njemačke aviokompanije biti povezan i sa Stuttgartom. Letovi za Dusseldorf odvijat će se jednom sedmično, a od početka juna za Stuttgart će se letjeti dva puta sedmično. Osim toga mostarski aerodrom povezan je i sa Zagrebom, a zbog manjka putnika uprava poziva putnike da koriste linije čiji opstanak, kako tvrde, zavisi od njihovog interesa.
Prije tačno godinu u Mostar je sletio prvi avion hrvatske nacionalne avioprevozne kompanije Croatia Airlines čime je nakon 15 godina ponovo uspostavljena direktna zračna veza između Zagreba i Mostara. Slavilo se, ali se i mnogo očekivalo. Međutim, očekivanja nisu ispunjena.
“Nisam zadovoljan. Ima niz faktora, nama Zagreb nije daleko, tako da se ljudi dosta odlučuju na autobuse, zajedničke odlaske osobnim automobilima. Bez punjenja teško će se neke aviokompanije odlučiti na letenje. Mostar ima 120.000 stanovnika, to je mal kapacitet, zato moramo pokriti regiju od Trebinja do Posušja, od Neuma do Jablanice i preuzeti dio putnika iz Hrvatske i to je poenta priče”, tvrdi Marin Raspudić, direktor mostarskog aerodroma.
Letovi aviona kompanije Croatia Airlines, subvencionirani su sredstvima Vlade FBiH i osigurani su i za naredne dvije godine. Nakon polugodišnje pauze Mostar je ponovo povezan sa njemačkim Dusseldorfom, a uskoro će prema najavama iz Eurowingsa biti povezan i sa Stuttgartom. Linije za Njemačku izvjesne su do jeseni, a nastavit će se ukoliko bude dovoljno interesovanja.
“Sa ove destinacije građani regije mogu letjeti u sve destinacije svijeta, koristili let za Zagreb ili letove Eurowingsa. Ako mi ne koristimo ove letove bit će problem popunjenosti u zimskom periodu”, smatra Raspudić.
Upravo zbog manjka putnika, aviovezu s Mostarom nisu uspjeli održati italijanski i irski prijevoznici. Na loše stanje upozoravali su i radnici aerodroma. Prijetili su i potpunom obustavom rada prije godinu dana.
“Imali smo pusta obećanja od 100.000 putnika, imali bi ih možda i prošle godine da nisu odustali Italijani i Irci, a što su odustali nek ih neko preispita. Živjeli smo od Italijana, sad čekamo da nam se smiluje Federacija i da nam daju novce da možemo podijeliti platu. U martu smo imali 200 putnika, od 10. mjeseca nam leti samo Zagreb, prosjek 20 putnika”, otkriva Darko Buntić, predsjednik Sindikata mostarskog aerodroma.
Razvoj aerodroma preduslov je za dalji razvoj ekonomije i turizma, kažu iz Turističke zajednice HNK.
“Treba raditi na tome da što više turista dođe, da bi odsjeli ovdje, ostvarili noćenje i da odavde prave izlete. Da se zadrže barem 3-4 dana, da upoznaju Hercegovinu i da odavde prave izlete do Dubrovnika, Sarajeva, Jajca”, kaže Ramiz Bašić, viši stručni suradnik Turističke zajednice HNK.
Od nekadašnjih 80.000, Aerodrom Mostar je prošlu godinu završio s duplo manjim brojem putnika. Njih blizu 40.000, tvrdi direktor, koristilo je usluge ovog aerodroma, no ove godine očekuje porast što bi, kako ističe, trebalo biti okidač za 2020. godinu kada očekuju znatno povećanje putnika.
Strogo je zabranjeno preuzimanje sadržaja, vijesti, videa ili fotografija bez dozvole. Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad