U ogromnoj konkurentnosti kompanija važno je da menadžeri svoju firmu pozicioniraju kao idealno radno mjesto gdje svaki kanidat želi da radi i napreduje i to je upravo način na koji će poslodavac privući potencijalne zaposlenike sa izraženim kvalifikacijima, odgovornošću i spremnošću za rad, što je najvažniji preduslov za napredak kompanije.
Kako biti najpoželjniji poslodavac objasnio je u Novom danu Benjamin Kadić, predstavnik portala za oglašavanje radnih pozicija i agencije za regrutaciju i selekciju posao.ba.
Kadić je na početku napomenuo da ne postoji jednostavan odgovor kako biti najpoželjniji poslodavac.
“Bitno je odbaciti stare trendove koji tvrde da je plata najbitiniji faktor za zadovoljstvo zaposlenika. Danas je drugačije razmišljanje. Plata je jedan od bitnijih faktora za motivaciju radnika, ali su tu još mnogi drugi set pravila kao što su interna i eksterna kultura”.
Dodao je da velike kompanije poput Googlea, Facebooka, Applea pokušavaju za svoje zaposlenike napraviti “smislen posao”.
“Kompanije u svijetu pokušavaju da naprave što ugodnije radno okruženje za zaposlenika. Međutim, ovdje možemo govoriti i o zloupotrebi jer se zaposlenicima povećava broj radnih sati. Naime, u tim kompanijama radnicima je omogućene da borave u njima, spavaju, peru veš, čuvaju djecu i mnoge druge aktivnosti kako bi ostali što duže na poslu”, objašnjava gost Novog dana.
Bh. kompanije, ali i one iz regiona tek uviđaju važnost Upravljanja ljudskim resusrsima (HRM), tvrdi Kadić.
“Većina kompanija iz regije ljude, zaposlenike ne smatra bitnim faktorom za uspjeh kompanije. Samim tim, ne obraća se prevelika pažnja na potrebe zaposlenika. Poslodavci misle da je isplatom plaća završena njihova obaveza prema radniku”, smatra Kadić i dodaje, da na drugoj strani, kompanije koje shvataju značaj HRM-a kao primarni cilj stavljaju zadržavanje zaposlenika i njihovu motivaciju.
“Kompanije rade godinama kako bi napravile ugodno okruženje za zaposlenike. U posljednje vrijeme sve je češća praksa da kompanije nude veću platu za zaposlenike koji rade od kuće. Pokazalo se da je veća produktivnost takvih zaposlenika koji nisu ometeni različitim interakcijama na poslu”.
Kadić je na kraju istakao da mnogi poslodavci prelaze granicu tokom intervjua kandidata za posao.
“Poslodavci često prelaze granicu pitanjima o nacionalnoj pripadnosti, seksualnoj orijentacije. Ženski kandidati su često izloženi pitanjima da li je udata, ima li djece ili planira li rađati. Ta pitanja su zabranjena. Ipak, mnogi kandidati to iskomuniciraju da bi možda pokazali svoju iskrenost za vrijeme intervjua”, tvrdi gost Novog dana i upozorava da je “potpuno nepotrebno i nepoželjno” u Životopisima (CV) stavljati podatke o bračnom stanju.