Sudbina slovenskog zračnog prijevoznika Adria Airways (AA), koji je u utorak na dva dana "privremeno" suspendirao svoje letove zbog nedostatka svježeg novca, bit će jasnija tijekom poslijepodneva, kada će o njegovim poslovnim i financijskim problemima raspravljati državni regulator, prenose u srijedu slovenski mediji.
Agencija za civilno zrakoplovstvo odlučivat će o zadržavanju ili oduzimanju operativne licence tvrtke koja je u najmu imala 18 zrakoplova, od kojih su neki u inozemstvu prizemljeni na zahtjev vjerovnika, te o revidiranom poslovnom izvješću za prošlu godinu, u kojemu je mnogo dubioza i navodnih nepravilnosti.
Adria bi u sljedećih nekoliko dana zbog otkazivanja ugovora o najmu mogla ostati bez cijele flote. Trenutno raspolaže s deset zrakoplova čije su operacije obustavljene, piše poslovni list “Finance”, dok Slovenski radio navodi kako događaje u zračnom prijevozniku kojemu prijeti stečaj pažljivo prati i policija s obzirom na medijske napise o mogućim kaznenim djelima vezanim za njegovo poslovanje.
Kako prenose mediji, dug Adrije Airways, otkako ju je od države 2016. godine preuzeo njemački financijski fond 4K Invest, povećao se za 6 milijuna eura, no naslijeđeni je mnogo veći, a investitor ga je preuzeo kupivši slovenskog nacionalnog prijevoznika za samo 100.000 eura, pri čemu je obećao njegovo restrukturiranje i dokapitalizaciju.
Iako sadašnji vlasnik Adrije tvrdi da je obustava letova privremena, malo je izgleda da on izbjegne stečaj u sadašnjim uvjetima, nakon što mu je država odbila osigurati 4 milijuna eura kredita za likvidnost i plaće. Kako tvrde slovenski mediji, vlasnik je bio u kontaktu oko ulaska u vlasništvo s jednom američkom kompanijom koja bi bila na to spremna, ali pod uvjetom da joj se otpiše devedeset posto duga.
Vlada je objavila da državna financijska potpora privatnom poduzeću koje posluje loše ne bi bila opravdana i da je vezana europskim propisima o tržišnom natjecanju budući da je Adriju, dok je još bila u državnom vlasništvu više puta dokapitalizirala, ali joj nije uspjela naći strateškog partnera nego prodala financijskom fondu pa to u razdoblju deset godina od zadnje dokapitalizacije ne može učiniti.
Kako prenose slovenski mediji, vlada Marjana Šareca ima pripremljeno rješenje po kojemu bi situaciju sa zračnim prijevozom u Sloveniji riješila financiranjem nekih važnih linija sustavom “javne službe”, pri čemu bi osiguravala subvencije za linije koje nakon okončanja situcije s Adrijom preuzmu drugi zračni prijevoznici.
Slovenski mediji ističu pritom upozorenja vladinih predstavnika na važnost zrakoplovnih veza Ljubljane s inozemstvom zbog gospodarstva, turizma, ali i očuvanja posada i znanja u zrakoplovstvu koje ima višedesetljetnu tradiciju, te da rješenja za nastalu situaciju postoje, ali ne sa sadašnjim vlasnicima Adrije Airlines, koje vlada drži suodgovornim za loše poslovanje zadnjih godina.
Mediji pritom ističu da primjer Adrije i njenih teškoća nije usamljen jer se s njime susreću i drugi mali prijevoznici, koji se cjenovno i inače nisu uspjeli prilagoditi tržištu nakon dolaska niskotarifnih prijevoznika poput Ryan Aira, koji u tri dana preveze onoliko putnika koliko slovenski prijevoznik tijekom cijele godine.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad