InfoBIZ: Ena Bojičić – uspjeh kao rezultat vizije i smjelost

N1

Podatak da je približno 60 posto mladih u Bosni i Hercegovini nezaposleno često čujemo, no postoje mladi poduzetnici koji su uprkos brojnim poteškoćama kreirali uspješne biznise i postali primjer kako se može uspjeti. Ovo je priča o mladoj bh. poduzetnici, Eni Bojičić:

Pukotina na zidu bila je inspiracija Eni Bojičić da osnuje svoj biznis. Nakon jednogodišnjeg istraživanja pokrenula je prvi salon kože, kamena i cigle za zidove u regionu. Da bi dobra ideja postalo djelo, mlada poduzetnica je krenula u potragu za početnim kapitalom.

“Susretneš se sa time da ti banka traži sestomjesečni bilans stanja i uspjeha nečega što ne postoji još uvijek, što je tako banalno. Tako da je ta neka opcija u startu otpala i ja sam onda drugim nekim kanalima pokušala da zbavim ta sredstva i uspjela sam. Naravno, sada vraćam te obaveze uredno. Jednostavno ljudi moraju da prevaziđu neke predrasude, neke mentalne barijere u tome da svoja sredstva traže na različite načine”, ističe Ena.

Salon Dessen napredovao je brže od planiranog. Domaći i strani klijenti, troje zaposlenih i vanjski saradnici rezultati su predanog rada i pozitivnog stava spram izazova.

Za N1 je kaže: “Najljepši dio je u stvari kad ti osjetiš potrebu da zapošljavaš još ljudi. Ustvari, to je znak da firma raste i da se ti širiš i mislim da je najveća satisfakcija u tome, a ujedno je veća odgovornost jer znaš da si ti kao osoba koja je na čelu svega toga odgovoran za ljude i njihove živote”.

Tada kao dvadesetčetverogodišnjakinja Bojičić je očekivala više podrške od države, jer smatra da je upravo to razlog zašto mladi ne pokreću biznise. Ruši predrasude i kada je u pitanju pogled na visoko obrazovanje. Tvrdi da je znanje dobiveno na Ekonomskom fakultetu u Sarajevu bilo dobar temelj za poduzetničku karijeru.

“Nama mladima bi mnogo značilo kada bi država barem u segmentu tih te prve godine napravila korak da pomogne tim mladim preduzećima da se izbore za svoje tržište i da se izbore sa obavezama mjesečnim koje dolaze”, naglašava.

Mlada, ali i kao dama, u Bosni i Hercegovini susretala se sa predrasudama i poteškoćama.

 “Ako si ti dosta potkovan i ako imaš te temelje i osnove gdje u principu ti argumentovano možeš da pariraš drugoj osobi gdje nije bitno da li je ona muškog ili ženskog roda da si tu jači”.

Zapošljavanje, rast biznisa, zadovoljni klijenti, nova ponuda na tržištu regiona dio su biznis-plana, a konačni cilj je mnogo veći.

“Naravno da su sve snage usmjerene ka tome da Dessen izraste u jednu veliku firmu koja će na kraju krajeva vući i druge firme u smislu proizvodnje. Naš konačni cilj je konačni bh. proizvod koji ćemo dalje izvoziti. U tom smislu sva naša posvećenost trenutno je u razvijanju modela koji će biti biti realizovana u bosanskohercegovačkoj proizvodnji”.

Ena Bojičić primjer je kako uporna mlada poduzetnica pukotinu na zidu može pretvoriti u uspješan biznis koji bi uskoro trebao ponuditi 100 posto domaći proizvod za zidove širom svijeta.