Yahoo povećao profit 23 puta

Ekonomija 22. okt 201410:35 > 11:21
EPA

Internet kompanija "Yahoo! Inc.", vlasnik jednog od najposjećenijih veb portala u SAD povećao je neto profit u trećem tromjesečju skoro 23 puta.

To je bolje od očekivanja tržišta, zahvaljući prodaji dijela udjela u Alibiba grupi tokom njene inicijalne javne ponude (IPO) za 6,3 milijarde dolara nakon obračuna poreza.

Yahoo je obećao da će akcionarima podijeliti najmanje polovinu prihoda dobijenih od IPO Alibabe, koja se pokazala najveće u historiji Wall Streeta.

Kako je saopštio Yahoou, neto profit u periodu jul-septembar 2014. dostigao je 6,8 milijardi dolara ili 6,7 dolara po akciji, dok je u trećem tromjesečju prošle godine to bilo 297 miliona dolara ili 34 centi po akciji.

Ukupni prihodi porasli su manje od jedan posto, sa 1,14 milijardi na 1,15 milijardi dolara. Pri tome, prihodi bez uračunatih troškova za internet-saobraćaj povećani su sa 1,08 milijardi na 1,09 milijardi dolara.

Analitičari u anketi Thomson Reutersa u prosjeku su prognozirali korigovanu dobit kompanije na nivou od 30 centi po akciji uz prihode bez učešća internet saobraćaja od 1,04 milijardi dolara.

Poslije prodaje akcija Alibabe pojačan je pritisak na rukovodstvo Yahooa na čelu sa izvršnim direktorom Marissom Mayer. Investitori su bili nezadovoljni prihodima od reklama i tražili su radikalne promjene. Između ostalog, čuo se i prijedlog o spajanju Yahooa i AOL (najveći svjetski internet provajder). Međutim, kako piše New York Times, rezultati Yahooa za treći kvartal pokazali su se dovoljno pozitivni čak i bez uračunatih prihoda od IPO Alibabe, što će, prije svega, dati kompaniji dodatno vrijeme za izradu dalje strategije.

Udio Alibabe koji je ostao u vlasništvu Yahooa vrijedi oko 34 milijarde dolara. Prelazak na plaćene oglase donio je kompaniji pet posto manje prihoda nego prošle godine. Prihodi od pretraživačkog biznisa Yahooa povećani su šest posto.

Prihodi od reklama na mobilnim uređajima u trećem kvartalu premašili su 200 miliona dolara, a za cijelu godinu, prema riječima Mayer, oni mogu biti veći od 1,2 milijarde dolara. Broj mobilnih korisnika Yahooa i njegovog servisa mikroblogova TumbIr od jula do septemba skočio 17 posto, na 550 miliona dolara.

Kotacije akcija Yahooa tokom elektronskog trgovanja poslije zatvaranja osnovne sesije u New Yorku u utorak su porasle 3,7 posto.