Crnogorske Dnevne novine provele su analizu odnosa cijene punog rezervoara goriva u automobili u vremena potrebnog radniku s prosječnom plaćom da zaradi taj novac. Izračunali su to prema novim cijenama koje su jučer stupile na snagu u svim zemljama regije.
Hrvatski građani toče najskuplje gorivo od svih država regije, pa s obzirom da prosječno rade za 9,4 eura po satu, za puni rezervoar goriva moraju odraditi cijeli jedan dan, odnosno 6,5 sati za 50 litara eurodizela.
Primjerice Slovenci po satu zarađuju 15,6 eura, pa za pun rezervoar benzina moraju raditi tek nešto više od četiri sata, a ukoliko toče eurodizel i nešto manje.
Situacija u Srbiji, Bosni i Hercegovini i Crnoj gori što se tiče broja sati koje moraju odraditi za rezervoar je lošija nego u Hrvatskoj, no tome je uzrok manja plaća koju primaju radnici te tri države.
Daleko najniža cijena goriva je u Makedoniji, ali i cijena rada
Crnogorci po satu u prosjeku zarade 2,7 eura, pa za puni rezervoar moraju raditi puna tri dana. Građani Bosne i Hercegovine su u gotovo identičnoj situaciji Crnogorcima, jer također rade tri dana za pun spremnik goriva. Srbi pak za pun rezervoar goriva rade i po 3,5 dana, a skoro četiri dana za 50 litara dizela.
Od svih država bivše Jugoslavije, Makedonija ima najmanju satnicu. Njihovi građani u osam sati zarade prosječno 16 eura, no cijena goriva znatno je niža – litra benzina košta 1,17 eura, dok je eurodizel uvjerljivo najjeftiniji, tek 0,93 eura. Bez obzira na to, Makedonci za pun spremnik goriva rade tri dana, dok im je skoro 30 sati rada potrebno za rezervoar eurodizela.