Kada se govori o lošim radnicima najčešće se misli na lijene i nesposobne, no oni nisu velik problem za poslodavca jer ih je lako primijetiti i otpustiti. Pravi problem su oni koji se čine marljivi, ali su zaprvo "tihi rak" kompanije jer uništavaju moral, elan i pozitivan stav drugih radnika.
1. Vode ‘sastanak’ nakon sastanka
Poslodavac održi sastanak s radnicima. Istaknu se problemi i podijele zadaci te donesu odluke. S odlukama se svi slože.
Nakon toga neko održi zaseban sastanak na kojem se iznesu problemi koji se na službenom sastanku nisu iznijeli te se odbace prije donesene odluke. Na taj način dogovor svih zaposlenika pada u vodu.
Takvi zaposlenici kao da kažu: ”Slažem se sa svime, ali ništa neću provesti u djelo”. Takve radnike poslodavac bi trebao odstraniti.
2. Kažu da ”to nije njihov posao”
Što je kompanija manja to je bitnije da zaposlenici rade velik opseg poslova i da se brzo prilagođavaju. Čak i ako to znači da menadžer mora istovarivati kamion ili direktor raditi na proizvodnoj traci.
Svaki posao kojeg se radnika zamoli da učini (dok god nije nemoralan ili nezakonit) radnik bi trebao učiniti. Ako kaže da ”to nije njegov posao” – znači da misli samo na sebe .
3. Ponaša se kao da je već otplatio svoje dugove
Zaposlenik je primjerice godinu ranije odradio odlično. Poslodavac mu je zahvalan, ali danas je novi dan. ‘Dugovi’ zaposlenika nisu plaćeni jer je jedino mjerilo zaposlenikove kvalitete svakodnevno potvrđivanje. Ako bi nakon jednog dobro odrađenog perioda zaposlenik pomislio da je svoje obavio to bi značilo da se više ne trudi dovoljno, a taj bi se osjećaj vrlo brzo proširio na druge zaposlenike.
4. Vole tračati
Oni koji u kompaniji stvaraju atmosferu trača ne samo da troše vrijeme na ogovaranje drugih nego zbog njih ostali zaposlenici počinju gubiti poštovanje prema šefovima i saradnicima. Stoga sve ono što uzrokuje smanjivanje poštovanja i narušavanje međuljudskih odnosa u firmi treba ukloniti.
5. Jedva čekaju ”podmetnuti nogu” kolegi
Postoje situacije u kojima se događaju nepredviđene situacije. Primjerice mušterija se žali na uslugu ili se kolega s posla naljuti. No ima zaposlenika koji odbijaju odgovornost preuzeti na sebe bez obzira što se dogodilo pa optužuju druge. Sebično je prebacivati odgovornost na drugoga jer na taj način radnik daje do znanja da se ne osjeća dijelom radne zajedince, piše Business Insider.