Na površinskom kopu Turija u Banovićima izvršen je probni rad transportnog sistema koji bi trebao povećati proizvodnju i ostvariti određene uštede. Ovo je najveća višemilionska investicija u zadnje tri decenije u rudnicima i poboljšat će proizvodnju uglja.
Transportni sistem za otkrivku višegodišnji je projekat. Dug je četiri kilometra, ima četiri presipa. Na kopu su dva utovarna postrojenja, a broj dampera koji su vozili jalovinu, smanjit će se.
“Tu ćemo imati uštede što se tiče kamiona dampera vezano za gorivo, gume ali i još dosta ušteda zbog brzine transportovanja otkrivke u krater Površinskog kopa Čubrić”, kazao je Smajil Husić, Površinski kop Turija RMU Banovići.
Ovim sistemom trasnporta predviđa se povećanje proizvodnje sa dosadašnjih pola miliona na milion tona separisanog uglja, te otkrivke sa šest na deset miliona metara kubnih.
“Poslije eksploatacije površinskog kopa Turija narednih osam godina, ovaj transportni sistem se premješta sa površinskog kopa Girivice na kop Turija koji će biti zatvoren. Tako da je ta investicija dugoročno isplativa”, kazao je Fadil Kudumović, direktor RMU Banovići.
Nedostatak investicija, teški uslovi rada, neplaćeni doprinosi, kašnjenje plata dugogodišnji su problemi u rudnicima u TK. No za razliku od njih, Banovići nisu u koncernu sa Elektroprivredom. Sve je do menadžmenta, tvrdi resorni ministar.
“Evo zamjenili smo jednog direktora u rudniku Đurđevik pa sad rudnik posluje pozitivno. Do jednog ili dva čovjeka je, do uprave, hoće li rudnik poslovati pozitivno ili ne. Hoće li se domaćinski odnositi i posmatrati određene parametre po kojima posluje svako privredno društvo, pa i rudnik”, izjavio je Nermin Džindić, ministar industrije, energetike i rudarstva FBiH.
A ovaj posluje dobro. Godinu zaokružuje sa 1,6 miliona tona proizvedenog uglja i sa suficitom većim od milion maraka. Nema dugova, a rudari imaju prosječnu platu oko 1.200 KM, regres od 470 KM, a slijedi i nagrada za dan rudara od 280 KM.
“Puštanje današnjeg testnog transportera govori da Rudnik Banovići vodi računa o osavremenjavanju, da bi lakše rudari radili i da bi se davala veća i bolja proizvodnja”, kazao je Husić.
“Pa za sada je sve ok. Ulaže se dovoljno. Sve je savremenije i mnogo, mnogo lakše”, dodao je Edis Selimović, Površinski kop Turija RMU Banovići.
Osim novog transportnog sistema, u pogon je stavljen i novi greder koji je koštao 1,5 miliona KM.
Ovaj transportni sistem u funkciju će biti stavljen naredne godine kada bude i ugrađen odlagač. Tek tada će se pokazati prava isplativost ove investicije za koju iz RMU Banovići kažu da je najveća poslijertana i košta oko 50 miliona KM.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad