Bogati stranci su spremni da plate čitavo bogatstvo za iznajmljivanje nakratko francuskih kulturno-historijskih zdanja ili javnih mjesta.
Stranci sa “dubokim džepom” ne žele da obiđu Francusku kao obični turisti, već vole da tu zemlju osjete u jedinstvenom i intimnom okruženju, bez obzira koliko ih to koštalo.
Bogataši iz čitavog svijeta, preko Azijata, Rusa, Južnoamerikanaca do Anglosaksonaca iznajmljuju francuska znamenita mjesta.
Jedan poznati svjetski brend je, primjera radi, platio 100.000 eura da se nakratko obustavi gradnja na prestižnom pariskom trgu Vandom, kako bi tu organizovao privatnu zabavu sa 2.000 zvanica, prenosi list Figaro.
Kuća slavnog francuskog romanopisca Onore de Balzaka, pretvorena u muzej, takođe se često izdaje strancima koji žele da u njoj u samoći provedu nekoliko sati.
Ima i neobičnih zahtjeva.
Tako je jedan bogati Kinez, ljubitelj francuske kuhinje, izdašno platio svoje ekscentrično zadovoljstvo da sam obiđe pogone fabrike za preradu mesa u Parizu, dok je njegov sunarodnik, ljubitelj cipela, duboko “zavukao ruku u džep” za intiman obilazak jedne francuske fabrike cipela.
Iznajmljivanje muzejskog prostora ili javnih zadužbina može biti veoma unosan posao.
Grupacija Paris Musee, koja upravlja sa 14 muzeja grada Pariza, među kojima je Muzej savremene umjetnosti, Peti Pale, ili kuća Viktora Igoa, zaradila je 2014. godine na kratkotrajnom iznajmljivanju poznatnih zdanja 1,37 miliona eura, ili čak 15 posto njene ukupne godišnje zarade, koja je iznosila 9,7 miliona eura.