Startupmanija zahvata planetu i glavni je razlog zašto velike svjetske ekonomije prebacuju investicije u ovaj sektor dok korporacije formiraju startup odjele.
U slučaju da niste znali neki od najpopularnijih startup-a, pored Apple-a su: Uber – vrijednost procjenjena na 2,5 milijarde, Airbnb – vrijednost procjenjena na 10 milijardi, Dropbox – vrijednost procjenjena na 10 milijardi, Snapchat – vrijednost procjenjena na 10 milijardi.
O startupmaniji u jutarnjem programu N1 televizije razgovarali smo sa Edinom Mehićem, suosnivačem Networks-a.
Na pitanje šta je najkraće i najjednostavnije objašnjenje za startup, Mehić je odgovorio:
“To je organizacija koja u ekstremnim usklovima traži biznis model koji se ponavlja. Ekstremni uslovi su poznati u našim područjima, tako da mi imamo odlično područje i odlične ljude za start upe. Start up je i Facebook.“
On smatra da je vrijeme da ljudi shvate ogromnu promjenu u društvu i ekonomiji, te da se priključe startupmaniji.
I naša sredina sputava dobre ideje, volju, i mlade koji odustaju zbog neprihvatanja sredine, složio se gost Novog dana.
“Nasljedstvo socijalizma je dosta utjecalo na tu činjenicu. Ja sam u svojoj porodici izgubio dvije generacije poduzetnika, jer su radili u državnim preduzećima. Kada sam shvatio koliko je napredovao proces razvoja i napredovanja biznisa kao da sam bio udaren nekom svjetlošću s neba. Nije teško doći do dobre ideje i realizirati je“, kazao je Mehić.
On smatra da znanje koje imamo danas o biznisu je veoma dobro, te da vrijeme i statistika rade u korist poduzetnika jer su upravo oni sve uspješniji.
“Mi smo u velikom broju poduzetnici. Pošto je BiH država s najmanjom stopom poduzetnika, vjerujem da je veliki broj ljudi zarobljen na svojim radnim mjestima. Ovim putem ih pozivam da posjete našu straniu Networks.ba ukoliko imaju bilo kakvu ideju kako bi se njihov startup realizovao.“
Suosnivač Networksa je poručio da se u toj organizaciji svi bore se za svakog poduzetnika u zemlji.
“U BiH postoji uspješnih startupa. Jedan je od vodećih medija u državi, drugi je promijenio način oglašavanja, treći potragu za poslom. Ne postoje glupe ideje. I drago mi je da je Facebook uspio, jer je i to dokaz da nema glupe ideje“, rekao je Mehić.
On je mišljenja da je način na koji se biznis model pravi put kako će se projekat realizovati.
“Top poslodavci danas zahtjevaju poduzetničke vještine i kompetencije. Kompleksnost je ogromna, kao i brzina promjena, a upravo poduzetničke vještine pomažu prilagođavanju.“
Gost Novog dana je priznao kako je prije mislio da je on “izabrani” i da kada dođe s idejom ona će sigurno uspjeti.
“Probao sam milion puta i propadao. Međutim, danas nije potrebno da propadate kao niz poduzetnika prije. Potrebno je otkriti problem, otkriti liniju koda prije nego npr. počne proizvodnju namještaja. Nije ni potrebno osnovati firmu, a možemo znati otprilike da li bi taj biznis radio ili ne. Razvoj biznisa više nije bauk“, otkrio je Edin Mehić.
Za kraj je otkrio da je za njega lično, ali i za start upem najgore kada mladi poduzetnici dobiju ponudu neke od velikih kompanija.
“To se desi kada sa svojom idejom odu klijentu, njima se svidi ta ideja, a zatim ponude zaposljenje u toj kompaniji mladom poduzetniku.“
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.