Uprkos nadanjima i najavama uprave aerodroma Mostar da će aerodrom oživjeti i da će dostići brojku od 100.000 putnika godišnje, to se još nije dogodilo. Naprotiv, podaci o broju putnika su sve više poražavajući. U novembru kroz mostarski aerodrom prošlo je svega pet putnika. Ni milionska ulaganja nisu urodila plodom. Gledajući sadašnju sliku, možda je to bačen novac.
Prije pola godine na aerodromu narodna svečanost u čast slijetanja aviona s turistima iz Poljske. Slavilo se na mostarskom aerodromu u više navrata. Uz zdravice i torte najavljivali su se novi letovi i dobri rezultati.
“Uspjeli smo, nastavljamo s oporavkom i poslovnim razvojem u svim segmentima i stvaramo ambijent za jednu novu pozitivnu priču”, kazao je tada Ivan Ljubić, direktor aerodroma Mostar.
“Nadam se da je ovo početak jedne fine priče, da aerodrom Mostar ne gledamo kao rupu bez dna već kao jedan potencijal koji će čitavoj Hercegovini donijeti dobro”, dodao je gradonačelnik Mostara Mario Kordić.
A da se “dobro“ još ne nazire, govori broj putnika. Prošli mjesec njih tek pet prošlo je kroz ovaj aerodrom, a od početka godine do novembra nešto više od 10.000 putnika.
Prošlog mjeseca nije bilo komercijalnih letova, jer se ljetna charter sezona završila u oktobru. Ovog novembra aerodrom je imao manje putnika čak nego tokom pandemije 2020. godine kada su brojke za 99 posto bile manje u odnosu na period prije koronavirusa.
Poređenja radi, 2020. godine aerodrom je primio 1.374 putnika, 2021. 568 putnika više (1.942 putnika). Činjenica je da je ove godine zabilježen porast, no, u odnosu na tri godine ranije radi se padu broja putnika od 66,5 posto te je ta brojka još uvijek daleko ispod one iz 2014. kada je aerodrom primio 78.055 putnika.
“U istom periodu broj uposlenih je rastao višestruko, i to je ono na čemu je mostarska vlast pokazala na koji način radi u javnim poduzećima i te stvari moramo mijenjati”, kazao je Arman Zalihić, zastupnik u Skupštini HNK (SDP).
“Mislim da je jednostavno potrebno napraviti neki restart, da se mora pozvati na odgovornost menadžment aerodroma, zato sam odlučila da podnesem zvanično i formalno na narednoj sjednici koja će biti naredne sedmice inicijativu da podnesu ostavke ljudi koji vode aerodrom jer na ovaj način nema smisla”, ističe Irma Baralija, vijećnica Naše stranke u Gradskom vijeću Mostar.
Kantonalne, gradske i federalne vlasti godišnje uplaćuju višemilionske iznose za održavanje i plaće oko 60 zaposlenih radnika. U proteklih osam godina Vlada FBIH u mostarski aerodrom uložila je čak 16.312.162,62 KM. Sporazumom između kantonalne Vlade i Grada dobio je 2,5 miliona KM, a u ovogodišnjem budžetu Vlada HNK planirala je izdvojiti pola miliona KM.
“Bio je planiran značajan iznos, no u izmjenama i dopunama budžeta zbog svih obveza koje je Vlada imala u ovim izmjenama proračuna nisu planirana sredstva za Zračnu luku u 2022.”, kazao je Pero Pavlović, glasnogovornik Vlade HNK.
Građani ogorčeni. Kažu velika je šteta jer mostarska pista ima najpovoljnije geografske i klimatske uslove u zemlji.
Brojne linije su ukinute zbog malog interesa i nedovoljnog broja putnika, a za poslovanje tokom prošle godine aerodrom je zaradio negativno mišljenje revizije finansijskih izvještaja Ureda za reviziju institucija Federacije Bosne i Hercegovine. Revizori su istakli zabrinutost za njegov opstanak budući da su ”prihodi od subvencija i donacija veći od prihoda koje ostvaruju obavljanjem redovnih poslovnih aktivnosti“.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare