Potraga za sezonskim radnicima u turizmu u Hrvatskoj počela je nikad ranije, poslodavci nude nikad bolje uvjete, a ako je vjerovati najavama, perjanicahrvatskog gospodarstva ove će godine trebati oko 60.000 sezonskih radnika.
Sigurna plaća (54 posto) i mogućnost smještaja (42 posto) dva su preduvjeta od presudne važnosti prilikom odabira poslodavca, navode pak sezonski radnici, koji na Jadran na rad u sezoni ne dolaze samo iz različitih područja Hrvatske, nego sve više iz cijelog svijeta. Minimalna mjesečna plaća koju ove godine tijekom rada u sezoni očekuju konobari, kuhari, sobarice, recepcionari, prodavači i ostali iznosi u prosjeku 1231 euro neto (oko 9300 kuna), što je čak 30 posto više u odnosu na prošlu godinu.
Većim plaćama naročito se nadaju kuhari, koji smatraju kako minimalna plaća u sezoni za njihov rad ove godine treba iznositi 1540 eura neto ili oko 11.600 kuna.
ISTRAŽIVANJE
Do tih su zanimljivih podataka došli istraživači s portala MojPosao, koji su predstavili rezultate ankete provedene među 500 radnika iz Hrvatske, od kojih je njih 81 posto najmanje jednom radilo u sezoni – bilo tokom školovanja i studija, bilo prije pronalaska posla u struci, u pauzi između stalnih poslova ili u nadi da će u toj “branši” ostati za stalno. Svaki peti ispitanik, pokazalo je istraživanje, izjavio je kako je sezonski posao “baš po njegovoj mjeri” te da mu odgovara takav način rada.
– I naše ranije analize pokazale su kako poslodavci sve ranije kreću u potragu za sezoncima i počinju se za sezonu pripremati na vrijeme.
Neki poslodavci, naročito hotelijeri koji zapošljavaju veći broj tih radnika, počeli su i više ulagati u ljude koji im trebaju. Vidimo prema klijentima u hotelijerstvu kako neki od njih radnicima nude mogućnost da ostanu stalni sezonci, pa tokom “mirovanja” troše dane godišnjeg odmora, a neki dobivaju i bonuse kako bi se vratili. Također, povećava se i broj ugovora za stalno, primjerice, prema informacijama iz jednog hotelijerskog lanca, plan im je broj ugovora za stalno povećati deset do 15 posto u odnosu na prošlu godinu – prepričava Matea Grbac s portala MojPosao. Iako sezona zapravo još nije počela, na tom su portalu od početka godine do sredine marta objavljena već 2802 oglasa za zapošljavanje turističkih djelatnika, dok ih je u cijeloj prošloj godini bilo 10.000. I ta brojka u 2022. godini predstavljala je 17-postotni porast broja oglasa u odnosu na godinu ranije i devet posto više nego rekordne 2019. godine.
– Ove godine u februaru samo u jednom danu imali smo aktivnih oko 1500 oglasa u kategoriji Turizam i ugostiteljstvo, što je iznimno visok broj – otkriva Matea Grbac.
Radnicima koji žele raditi na sezonskim poslovima najvažniji su sigurna plaća i mogućnost smještaja, a tek na trećem mjestu je visina plaće (39 posto). Još manje će u tom “vaganju” između poslodavaca kod kojih žele raditi presudnu riječ imati mogućnost slobodnih dana, radno vrijeme ili ime poslodavca/tvrtke, dok najmanje važnim u tom odabiru smatraju lokaciju radnog mjesta (presudna je za tek 14 posto sezonaca).
BORAVAK NA MORU
Zanimljivo je i da čak 60 posto ispitanika među prednostima sezonskog posla navodi stjecanje novih znanja i vještina kao i mogućnost upoznavanja novih ljudi (50 posto), a tek onda plaću, koja je za polovinu sezonaca ipak viša nego u slučaju cjelogodišnjeg zaposlenja. Njih oko 38 posto raduje se mogućnosti boravka na moru.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!