
Supermarketi majstorski razumiju kako utjecati na svoje kupce i privući ih na kupovinu – a da toga nisu ni svjesni.
Budući da odluke o kupovini uglavnom nisu racionalne, već emocionalne i donose se u djeliću sekunde, vrlo je korisno znati trikove supermarketa. Iznova i iznova, stvari koje zapravo nismo namjeravali kupiti i nisu bile na našoj listi za kupovinu završe u našoj korpi. To je zbog marketinških trikova, psihologije cijena i plasiranja proizvoda s kojima supermarketi rade. Oni nas pozivaju da u korpu stavimo što je više moguće. Mnoge odluke u supermarketu su impulsivne.
Studija koju je proveo institut za istraživanje tržišta GfK pokazuje : Gotovo 70 posto odluka o kupovini donosi se na takozvanom "prodajnom mjestu" (POS), tj. direktno u trgovini. U nastavku prikazujemo koje metode supermarketi koriste, prenosi Govorise.
1: Strateško plasiranje proizvoda
U supermarketu ništa nije prepušteno slučaju, a najmanje plasman proizvoda. Osnovne namirnice poput kruha, mlijeka i jaja često se nalaze na samom dnu trgovine. Kupci stoga moraju prošetati kroz cijeli supermarket – i privlače ih brojne ponude i proizvodi. Police su također pažljivo raspoređene: skupi proizvodi poznatih marki uglavnom su u visini očiju, dok jeftinije alternative često zahtijevaju da se sagnete ili posegnete visoko. Tu i tamo, štandovi ili stolovi s promotivnom robom namjerno blokiraju put.
„Roba koja se tamo nudi djeluje kao posebna ponuda i često uopće nije snižena“, objašnjava organizacija potrošača (Verbraucherzentrale) o ovom triku. Važno prilikom kupovine: Najbolje je uvijek kupovati s logički uređenom listom za kupovinu i strogo se nje pridržavati. To smanjuje vjerojatnost da ćete slijediti spontani impuls kupovine. I: U manjim supermarketima brže pronalazimo ono što tražimo i ne moramo birati između trideset vrsta jogurta.
2: Veličina korpe za kupovinu
Veličina kolica za kupovinu također nije slučajnost: velika kolica nas potiču da ih napunimo do vrha. Organizacija za zaštitu potrošača također upozorava: „Mnoga kolica je lakše gurati kada su puna.“
Savjet: Ako ne planirate veliku kupovinu, svjesno uzmite manja kolica ili samo korpu.
3: Atraktivna atmosfera podstiče kupovinu
Atmosfera u supermarketu je također pažljivo isplanirana: lagana muzika u pozadini, ugodan miris svježe pečenog hljeba i ugodna temperatura od oko 19 stepeni osiguravaju da se osjećamo dobro prilikom kupovine, da ostanemo duže – i da kupimo više. Ugodni mirisi podstiču apetit – a oni koji su gladni kupuju više. Neki supermarketi čak imaju i vlastitu radio stanicu, koja uz veselu muziku, ideje za recepte i obavještenja o posebnim ponudama dodatno podstiče želju za kupovinom. Savjet: Obratite pažnju na atmosferu i ostanite fokusirani. Najbolje je brzo i svrsishodno proći kroz supermarket. Još jedna velika pomoć je: nemojte ići u prodavnicu gladni.
4: Plasman najskupljih proizvoda
Još jedna popularna taktika je postavljanje najskupljih proizvoda na kraj prolaza. Ova strategija se zasniva na takozvanom "izlaganju na kraju prolaza". Ova područja su često prva koja kupci primjećuju, pa je veća vjerovatnoća da će ove proizvode staviti u korpu.
Savjeti: Također pogledajte u sredinu polica i prolaza. Tamo se često nalaze jeftiniji proizvodi. Potrošačka organizacija ima još jedan savjet: „Budući da se većina ljudi radije orijentira udesno, tamo se često nalaze skuplji proizvodi. Stoga se isplati posegnuti za lijevom stranom.“
5: Primamljive ponude i promocije
Popusti i posebne ponude su privlačni, posebno kada su označeni kao „ograničena ponuda“ ili „samo danas“. Ideja iza toga: žele stvoriti osjećaj hitnosti, kako bi kupac pomislio da nešto propušta.
6: "Zona za prosjačenje" na blagajni
Iako većina ljudi zna ovaj trik u teoriji, u praksi iznenađujuće dobro funkcionira: područje za naplatu je posebno dizajnirano da nas još jednom namami neposredno prije nego što platimo. Tamo nalazimo mnogo slatkiša i drugih sitnica koje "ležerno" uzimamo dok čekamo u redu. Ovo je posebno primamljivo za djecu, zbog čega se ovo područje naziva "zona prosjačenja" (Quengelzone).
Savjet: Sačekajte na kasi. Često posežemo za proizvodima ovdje samo iz dosade ili da bismo se počastili malom nagradom. Osim toga, mala pakovanja na kasi su često znatno skuplja od običnih pakovanja na polici.
7: Velika pakovanja i višestruka pakovanja
Supermarketi često nude velika pakovanja ili višestruka pakovanja, koja na prvi pogled izgledaju kao povoljna kupovina. Međutim, nakon detaljnijeg pregleda, proizvodi često nisu jeftiniji, a mnogo puta nam velika pakovanja uopšte nisu potrebna.
Savjet: Kupujte samo količinu koja vam je zaista potrebna. Izbjegavajte velika pakovanja ako niste sigurni da ćete sve potrošiti na vrijeme.
8: Psihološko određivanje cijena
Cijene poput 9,99 eura umjesto 10,00 eura su klasične. Iako je razlika minimalna, naš mozak percipira cijenu od 9,99 eura kao znatno jeftiniju. Još jedan trik: supermarketi često mame kupce izuzetno povoljnim ponudama, takozvanim „primamljivim ponudama“. Kada kupac jednom uđe u trgovinu, obično kupuje više proizvoda po redovnim cijenama.
Savjet: Pokušajte svjesno percipirati cijene i mentalno ih zaokružiti. To će vam pomoći da procijenite koliko zapravo trošite.
9: Kartice vjernosti i programi vjernosti
Mnogi supermarketi nude programe lojalnosti ili kartice za kupce koje bi trebale nagraditi kupce. Ali ovi programi nas mogu potaknuti da kupujemo više samo da bismo dobili „nagradu“ – često bez ikakve stvarne koristi. Organizacija za zaštitu potrošača upozorava: „Osim toga, ostavljate trag podataka koji se može pratiti sa svakom kupovinom. Novije aplikacije za pametne telefone koje nude popuste također dolaze s rizicima.“
Savjet: Koristite programe lojalnosti samo kada vam donose stvarnu dodanu vrijednost.
10: Obmanjujuća ambalaža
Još jedan trik proizvođača: ako ne žele podići cijenu, često jednostavno smanje sadržaj – i time poskupe proizvod. Možete se zaštititi od ovoga poređenjem osnovnih cijena (po kilogramu ili litri).
╰┈➤ Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android /iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare