
Ekonomista Sanel Halilbegović, profesor finansija i bankarstva za N1 je govorio o bojkotu u Bosni i Hercegovini, njegovim efektima i šta je potrebno poduzeti.
Prve informacije koje su poslali reporteri iz Sarajeva i jednog od najvećeg trgovačkog lanca govore da da je parking pun, dok unutar marketa je primjetan manji broj kupaca nego drugim danima.
“Šaljemo potpuno pogrešnu poruku tržištu i vladajućim strukturama. Ovo nije samo bojkot prema tržnim lancima nego i prema Vladi koja nije uradila gotovo ništa da bi olakšala život prosječnog građanina. Moram biti ciničan i reći da me ne iznenađuje što ima parkiranih auta ispred tržnih centara. Očita je ta finansijska nepismenost građana BiH”, rekao je Halilbegović.
Građani, ističe Halilbegović, moraju se finansijski opismeniti i shvatiti da u odnosu ponude i potražnje, ključ je u potražnji.
“Mi smo ta potražnja i mi u principu ukoliko imate novac u ruci, vi imate moć”, ukazao je.
“BiH je postala psihološki slučaj”
Halilbegović kaže da propast bojkota nije nešto neouobičajeno za nas, jer smo, kaže, postali jako nesložni.
“BiH je postala psihološki slučaj, ne znam šta se s nama desilo, nisam psiholog i stručnjak ali nešto se desilo. Mi nismo bili ovakav narod prije kada je postojala složnost. Kad se sjetim kao ratno dijete ta složnost je bila veća”, naveo je.
Moramo prestali. navodi Halilbegović, čekati da nam neko drugi riješi probleme.
“Niko živ ne dolazi da nas spasi. Mi Bosanci imamo tu potrebu da nam neko dođe i riješi probleme, to se neće desiti. Moramo riješiti svoje probleme”, kazao je.
Trgovački lanci ubiru sve više novca
Finansijski pokazatelji i analize govore da trgovački lanci sve više zarađuju.
“Gotovo svi trgovački lanci bilježe ne samo veći promet nego i ogromne profite bez srazmjernog rasta broja uposlenih. Možda su se previše demonizirali trgovački lanci a mi treba da tražimo odgovornost od one koji kroje zakone, a to je vlast”, navodi Halilbegović.
Šta je potrebno uraditi?
Podsjetio je Halilbegović kako su građani ranije bojkotovali određene proizvode u jeku sukoba Izraela i Paklestine i to je potrebno uzeti kao dobar recept.
“Inicirao bih da to budu fokusirane akcije ili određenog trgovačkog lanca ili određenog proizvoda. Ako je to trgovački lanac bojkot treba da bude 7-15 dana i bojkotovati njega”, naveo je.
Imao je jasnu poruku za sve.
“Veliki se boje mase naroda jednog grupnog pristupa.”
Više u videu.
╰┈➤ Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad, pridružite nam se i na WhatsApp kanalu klikom ovdje
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare