Procvat putovanja nakon pandemije i visoke cijene karata koje ga prate ne pokazuju znakove usporavanja do sljedeće godine, uprkos ekonomskoj neizvjesnosti i smanjenju količine štednje domaćinstava, prenosi Reuters.
Dok se postavljaju pitanja o tome koliko će još potrošači nastaviti da uživaju, avio-kompanije, hoteli i analitičari kažu da su putovanja ostala glavni prioritet umjesto kupovine materijalnih stvari kao u prošlim godinama.
Međunarodna putovanja dostigla su oko 90 posto nivoa prije pandemije ove godine, prema Međunarodnoj asocijaciji za zračni transport. Oporavak su predvodili posjetioci južnoj Evropi iz hladnijh klimatskih uslova uprkos visokim temperaturama, a dio toga čine i američki turisti koji su letjeli u inostranstvo.
“U jeku pandemije, određeni broj ljudi je resetirao svoje prioritete i fokusirao se na trošenje novca na putovanja”, rekao je Dan McKone, viši partner u konsultantskoj kući L.E.K. Consulting.
Ta želja bi mogla čak i ojačati sljedeće godine, prema turističkoj tehnološkoj firmi Amadeus, čije je nedavno istraživanje pokazalo da je 47 posto ispitanika reklo da su međunarodna putovanja visokoprioritetna kategorija diskrecione potrošnje za 2023. i 2024. godinu, u poređenju sa 42 posto koji ih je tako ocijenilo kao prethodne godine. Amadeus je uzorkovao putnike iz Britanije, Francuske, Sjedinjenih Država, Njemačke i Singapura.
Ti trendovi su podigli kvartalne zarade turističkih kompanija, a operateri krstarenja poput Royal Caribbeana prijavili su rekordne rezultate posljednjih sedmica. Turistički operateri Booking Holdings i Airbnbrekli su da su prihodi porasli za 27 posto, odnosno 18 posto, a avioprijevoznik Delta i hotelski gigant Marriott International predviđaju veliku potražnju.
Njemački avioprevoznik Lufthansa navodi da rezervacije za ostatak godine trenutno premašuju 90 posto nivoa prije pandemije, a ljetna sezona se proteže do oktobra. United Airlines ove jeseni proširuje pokrivenost Pacifika novim letovima za Manilu, Hong Kong, Taipei i Tokio.
Sve u svemu, procjenjuje se da će globalna potražnja za putnicima porasti za 22 posto u odnosu na prethodnu godinu u 2023. i šest posto u 2024. godini, objavila je u utorak služba za investitore Moody's. Cijene karata, koje su u nekim slučajevima od pandemije porasle za dvocifreni postotak, vjerovatno neće pasti.
Hayley Berg, vodeći ekonomist u online turističkoj agenciji Hopper, rekla je da se od putnika u Evropu i Aziju ne očekuje značajno smanjenje cijena ove jeseni. Ona očekuje da će cijene avionskih karata na dugim međunarodnim linijama ostati visoke sve dok ponuda ne nadmaši nivoe prije pandemije, dok se potražnja ne normalizuje, a cijene avionskog goriva dalje ne opadaju.
Slaba tačka su domaća putovanja u SAD, jer je kraj ograničenja testiranja na COVID-19 pokrenuo nastalu potražnju Amerikanaca za odmorom u inostranstvu.
“Rekli su sami sebi ranije ove godine: ‘Gle, idem na ono međunarodno putovanje koje smo planirali ranije’, i to znači da su američki turisti prisutni u Evropi”, rekao je izvršni direktor Booking Holdingsa Glenn Fogel za Reuters.
Međunarodna dolazna putovanja u Sjedinjene Države u maju su porasla 26 posto u odnosu na prethodnu godinu na 5,37 miliona posjetitelja, ali je i dalje oko 20 posto niža od broja posjetilaca prije pandemije prijavljenog u maju 2019., navodi Nacionalni ured za putovanja i turizam SAD-a.
Prosječna cijena avionskih karata unutar SAD-a trenutno iznosi 246 dolara za povratno putovanje, što je osam posto manje u odnosu na 2022. godinu, prema aplikaciji za rezervacije putovanja Hopper.
Rukovodioci kažu da bi hotelske sobe u SAD-u mogle postati skuplje zbog nedostatka ponude, ali smanjenje potražnje može ublažiti taj efekat.
“Očekuje se da će rast ostati veći na međunarodnom nivou nego u SAD-u i Kanadi, gdje vidimo povratak normalnijim sezonskim obrascima”, rekla je finansijska direktorica Marriotta Kathleen Oberg.
Gledajući unaprijed, neke avio-grupe kao što je vlasnik British Airwaysa IAG navode da nije jasno da li se potražnja može održati. Analitičari kažu da bi sve manja štednja potrošača mogla uzrokovati pad potrošnje ako inflacija ne uspije da se smanji.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!