Svi oni koji tokom narednih sedmica imaju zakazane letove iz Beograda, moraju da dobro pripreme svoje živce, budući da je Beograd jedna od sedam kritičnih tačaka u Evropi koja će se suočiti sa preopterećenjem, koje će dodatno zakomplikovati već haotičnu situaciju u kojoj avioni sa pista polijeću nakon višesatnih kašnjenja.
Naime, Evropska organizacija za bezbjednost vazdušnog saobraćaja upozorila je na moguće probleme u sedam ključnih centara za kontrolu letova tokom jula.
Aerodromi koji će biti preopterećeni su oni u Beogradu, Zagrebu, Varšavi, Atini, Remsu, Nikoziji i Budimpešti.
Preciznije, u grčkoj Atini i francuskom Remsu velika opterećenja se očekuju svih dana tokom sljedeće dvije sedmice.
U glavnom gradu Mađarske, svi koji budu putovali četvrtkom, petkom ili subotom, moraju da se pripreme za višesatna čekanja.
Zatim, građani Poljske takođe moraju da imaju strpljenja, jer će centar za kontrolu letova u Varšavi biti preopterećen tokom petka, subote i nedelje.
Kada je riječ o Beogradu i Zagrebu velika opterećenja se očekuju u subotu 8. jula, kao i 15. jula.
Kako je došlo do ovoga?
Pored ovih sedam najkritičnijih tačaka, očekuje se da će letovi kasniti i u ostalim evropskim gradovima.
Evropska organizacija za bezbjednost vazdušnog saobraćaja Eurocontrol izdala je upozorenje na početku špica ljetnje sezone, uz predviđanje da će u narednih osam sedmica širom Evrope biti oko 33.000 letova dnevno, što je povećanje od oko osam posto u odnosu na godinu za nama.
Eurocontrol je saopštio da se očekuju „velika preopterećenja“ saobraćaja većinom dana, što bi pored kašnjenja i odlaganja letova, moglo da dovede i da koritenje dužih ruta kako bi se izbjegla zagušena područja.
Srž problema potiče iz 2019. godine, kada su avio-komapnije masovno otpuštale radnike zbog manjka posla, usled pandemije koronavirusa.
Nakon toga, njihova mjesta su ostala nepopunjena, i sada praktično nema ko da radi na aerodromima.
Takođe, kao drugi razlog navodi se to što postoji manje dostupnog prostora za avio-saobraćaj uslijed rata u Ukrajini i vojnih potreba.
Promjene ruta zbog rata
Uslijed toga, dolazi do zatvaranja vazdušnog prostora iznad Rusije i Bjelorusije za zapadne avione mnoge uobičajene rute između Evrope i Azije sada nisu dostupne.
Na primjer, avioni na liniji između Helsinkija i Singapura ranije su letjeli četiri sata iznad Rusije. Sada na toj liniji avioni prvo moraju na jug do Bugarske.
Šta ako vam Air Srbija otkaže let?
Inače, tokom proteklih sedmica otkazivanje i višečasovno kašnjenje postalo je učestala pojava na aerodromu Nikola Tesla u Beogradu.
Stoga bi trebalo da znate da ukoliko vam je let za koji vam je Air Srbija potvrdila rezervaciju ukinut, ova kompanija mora da vas preusmjeri na drugi let ili vam da novčanu nadoknadu.
Nadoknada po punoj cijeni karte se dobija u roku od sedam dana. Moguća je i ako dio putovanja nije realizovan ili ako je dio putovanja realizovan, ali više ne služi svrsi putnikovog prvobitnog plana. Takođe je, kada je to relevantno, omogućen i povratni let.
Zatim, ukoliko vam let kasni dva sata ili više (za letove do 1.500 km), ili tri sata ili više (za letove između 1.500 km i 3.500 km) i za četiri ili više sati (za letove preko 3.500 km), putnici imaju pravo na besplatne obroke i osvježenja u skladu sa vremenom čekanja, kao i dva besplatna telefonska poziva, teleksa ili poruke putem faksa ili mejla.
Takođe, ukoliko je let odložen najmanje pet sati, za sve letove putnici imaju pravo na nadoknadu u roku od sedam dana, pune cijene karte po cijeni po kojoj je kupljena, za dio ili djelove putovanja koji nisu realizovani, i za dio ili djelove koji su već realizovani ukoliko let više ne služi svrsi u pogledu prvobitnog putnog plana putnika, zajedno sa, kad je to relevantno, povratnim letom do prve tačke polaska.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!