Tri prijatelja iz SAD-a došla su na ideju prije 13 godina da bi mogli koristiti "mokri" toalet papir da izazovu maloprodajne gigante koji dominiraju ovim tržištem. Uspjeh u emisiji Shark Tank im je pružio priliku.
Prijatelji Sean Riley, Ryan Meegan i Jeff Klimkowski 2011. godine osnovali su kompaniju Dude Products u svom rodnom gradu Chicagu, koja pokušava uvjeriti kupce da će im leđa biti zahvalna ako suhi toalet papir zamjene hidratantnim maramicama brenda Dude Wipes. Danas zauzimaju jedan posto tržišta toalet papira, a uz podršku milijardera Marka Cubana ciljaju na 10 posto tržišta.
Dude Wipes želi prestići maloprodajne gigante na tržištu toalet papira, kao što su Procter & Gamble i Kimberly Clark, slijedeći potpuno suprotnu marketinšku strategiju svojih konkurenata, piše Forbes Slovenija. Umjesto ljubaznih medvjedića ili nasmijane djece, kompanija pribjegava nestašnim emotikonima i opscenim igrama riječi. Toaletni papir je bijele boje, a Dude Wipes dolaze u potpuno crnoj ambalaži.
„Ovi ljudi se nisu usudili koristiti riječ guzica prije dvije godine“, kaže Riley, koji je glavni izvršni direktor kompanije ili – kako sebe naziva – „Chief Dude Officer“.
Počelo sa 30 hiljada
To je jednostavan i jeftin proizvod zasnovan na radikalnom konceptu. “Toaletni papir baš i ne radi svoj posao”, kaže Meegan, koji je radio u prodaji i marketingu za očevu kompaniju prije Dude Wipesa.
Osnivači su na ideju došli kada su se nakon fakulteta uselili zajedno u stan u Čikagu. Riley je kupatilo stana opremio vlažnim maramicama umjesto toalet papirom, što je praksa koja je zaživjela među cimerima i njihovim prijateljima.
Kada su shvatili da imaju dobru ideju, prikupili su 30.000 dolara ukupne ušteđevine. Od toga je 25.000 potrošeno na kupovinu hidratantnih maramica. Kako nije bilo mnogo novca za marketing, maramice su počele da se distribuiraju po univerzitetskim kampusima i muzičkim festivalima. Do 2013. godine ostvarili su skoro 20 hiljada dolara prodaje.
Nisu imali sreće da se približe lancima prodavnica da opskrbe njihove police svojim proizvodom. To se promijenilo 2014. godine kada im je Kroger dao šansu.
Brz rast i visoki ciljevi
Kompanija je napravila veliki iskorak 2015. godine, kada su ubijedili Marca Cubana, donedavnog većinskog vlasnika NBA tima Dallas Mavericks, da im ispiše ček na 300 hiljada dolara za četvrtinu udjela u kompaniji. Ovo je do danas jedina investicija koju su dobili, a kompanija posluje profitabilno od 2016. godine.
Prihod je skočio na tri miliona dolara u 2016. U 2018. Dude Wipes je uspio sklopiti partnerstvo sa Walmartom.
U 2022. godini kompanija je ostvarila 70 miliona dolara prihoda, a prošle godine je već iznosila 110 miliona dolara. Njihov proizvod dostupan je na policama najvećih maloprodajnih lanaca u Sjedinjenim Državama, od Walmarta do Target i Kroger trgovina.
Ovi prihodi predstavljaju 1% udjela na tržištu toaletnog papira vrijednog 11 milijardi dolara. Osnivači vjeruju da mogu povećati prihode na pola milijarde dolara u roku od pet godina, a u nekom trenutku dostići i milijardu dolara u prodaji s brendom.
Ubrzavanje tokom pandemije
Tokom pandemije, svijet je bio iznenađen što je toalet papir prvo nestao s polica supermarketa. Za Dude Wipes, ovo je bila prilika jer su kupci posezali za različitim alternativama. Analizom podataka o potrošačima, kompanija je otkrila da je 75 posto ljudi koji su kupili maramice po prvi put kupilo ih ponovo.
Od pandemije, kategorija “mokrog” toalet papira zabilježila je rast prodaje od 35 posto, dok je prodaja suhog toalet papira porasla samo za pet posto, pokazuju podaci analitičke firme Nielsen. Ali tržište suhog toalet papira iznosi skoro 10 milijardi dolara, dok je mokrog toalet papira nešto više od pola milijarde.
Neobičan marketing
Osnivači su osjetili priliku da poremete tržište toalet papira. Ovdje se Dude Wipes kladi na oglašavanje, jer su 2022. godine zaposlili marketinškog veterana iz rivalskog Proctor & Gamblea, Petea Cartera.
Nakon nekoliko godina oglašavanja samo na društvenim mrežama i od usta do usta, kompanija po prvi put ulaže u medijsku kampanju. Ovo uključuje prvu televizijsku reklamu, radio reklame i bilborde. U aprilu su također sponzorisali NASCAR automobilsku trku pod nazivom “The Dude Wipes 250”. Tokom ovogodišnjeg Superbowla u Las Vegasu, iznajmili su prostor za plakate na glavnoj ulici (Las Vegas Strip) i prekrili ga opscenim grafitima o Taylor Swift i njenom dečku Travisu Kelceu, koji su osvojili NFL prvenstvo sa Kansas City Chiefsima.
“I mi volimo čist tight end”, napisano je na posteru Dude Wipesa. (Tight end je pozicija u američkom fudbalu koju igra Kelce, ali može značiti i ‘tvrda guza”).
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!