Ukidanje avio linija ''slomilo je krila'' planovima brojnih građana za ovu godinu. Otežat će to održavanje porodičnih odnosa, dolazak turista, samim tim negativne će biti i implikacije za bh ekonomiju. U isto vrijeme izgradnja puteva, kažu ogorčeni građani, ide presporo.
U Bosnu i Hercegovinu uvijek ga vraća ogromna ljubav. Meho Kapo 40 godina živi van države, trenutno u Švedskoj. U Sarajevo često dolazi. Konstantno ukidanje avio linija smatra pogubnim kako na inividualnom nivou, tako i na kolektivnom – ekonomskom i društvenom.
“Sada to postaje mnogo mnogo teže jer moramo da shvatimo da za većinu ljudi su niskobudžetne kompanije atraktivnije i došli bi u poziciju da češće, ako ništa misle, o dolasku u BiH. Samim tim bez daljnjeg je komplet priča o ekonomiji, ulaganju, investiranju”, rekao je Meho Kapo.
Tako se iz Tuzle više neće moći putovati do čak četiri glavna grada: Berlin, Štokholm, Beč i Kopenhagen. Prije toga Wizz Air je napustio i Sarajevo. Uprave aerodroma traže rezervne opcije, a građani dijele zabrinutost.
”Nema političkog osjećanja za nešto što se zove biznis, privreda, za momenat da se ojača taj momenat u BiH koji je jednostavno vezan za posjete jer više nema industrije, nema nečega što bi moglo generirati profit. BiH je ovisna o ljudima”, istaknuo je Meho Kapo.
Mnogi od tih ljudi žive u dijaspori. Za ekonomiju države jako su bitni. Sada će mnogo teže da dolaze ovdje. Linije za Keln i Bilund također će biti ukinute.
”To je loše i u ekonomskom što u vremenskom smislu. Mnoge osobe moraju veoma rano ustati da bi stigli na let i to je veoma loše i za naše porodice koja nam namjerava dolaziti u posjetu”, rekao je Almedin Bratanović iz Njemačke.
Osim što na raspolaganju imaju sve manje linija na bh. aerodromima, stari problem je putna komunikacija. Ovo je put do Crne Gore. Cesta na ulazu u glavni grad, kažu vozači, radi se predugo.
”Po kakvim se cestama danas vozimo? Nikakvim, evo vidiš dvije godine rade, nikakve su nam ceste”, kazao nam je jedan vozač.
”Ne znam, više sjedim u autu nego što se krećem”, rekao je drugi.
Uz takve ceste mobilnost mladih posljedično mora biti loša. I jeste takva. Ismail Šehić već dugo radi na njihovom animiranju. Nadležni, priča iz iskustva, ne djeluju strateški.
”Način putovanja voz, avion, autobus, kamion sve je skupo jer nemamo kontribucije države koja ne razumije da ti mladi ljudi koji možda odu u Njemačku pa mogu ideju implementirati ovdje. Mislim da država mora više raditi, razumjeti da mladi nemaju novca da ih se treba podržati. To subvencioniranje da bude uz studentsku kartu da se kreću kroz BiH i Evropu”, istaknuo je Ismail Šehić, direktor Bosnian Representative Association for Valuable Opportunities.
Kao mogućnost navodi i primjer Češke gdje postoji izuzetno jeftin Student bus. Kretanje ljudi i roba tako su uslovljene lošim cestama, ukinutim avio linijama i izostankom strategije, kažu naši sagovornici. Dok građani i bh. dijaspora očekuje reakciju državni ministar komunikacija i prometa Edin Forto nije bio dostupan za izjavu jer se, objasnio nam je, nalazi van države.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!