Gužvu na prelazu iskoristili smo za pitanje: Hoćete li se vratiti u BiH?

Vijesti 04. jan 202220:08 3 komentara
N1

Prometne gužve na graničnim prijelazima Bosne i Hercegovine još se ne smiruju. Nažalost, u smjeru odlaska iz zemlje, po mogućnosti zastalno. Ipak, trenutna gužva rezultat je blagdana iza nas. Prijevoznici se nadaju kako će se ove godine BiH integrirati u "Otvoreni Balkan", a objašnjavaju i koje su dobre strane.

Njemačka, Austrija, Slovenija, Italija, cilj je mnogih ljudi iz Bosne i Hercegovine.

Također, mnogi se nakon praznika vraćaju u evropske zemlje, koje im više nisu privremeno boravište, već stalno.

“Vraćam se u Italiju, bio sam u Sarajevu za praznike kod mojih”, govori sagovornik N1 kojeg zatičemo na graničnom prelazu Gradiška.

“Ostali smo sedam dana, vraćamo se. Bolje je u Njemačkoj. Nema povratka, samo na ferije, u posjetu”, govori još jedan mladi čovjek iz BiH.

“U Bugojnu smo bili, par dana, pet dana. Sada idemo za Austriju. Ne mislimo se vraćati iskreno. Ljepše nam je gore”, govore nam mladi sagovornici.

“Nije Bosna zemlja mladih. Nema života, sve je otišlo gore, tako da i mi smo”, dodaju još neki od njih s kojima smo razgovarali na graničnom prijelazu Gradiška.

Najveće gužve na ulazu u BIH u Gradišci bile su pred Novu godinu, otvorene su bile tri trake. Intenzitet saobraćaja mogao bi opasti tek poslije pravoslavnog Božića, iz iskustva nam pričaju mještani.

Svi ljudi na granicama žure nazad na posao u neku od evropskih zemalja. Koliko tačno ljudi je ušlo u BiH za praznike ne znamo, jer nadležni iz službe za odnose sa javnošću Granične policije BIH danas ne odgovaraju.

Carine i “Otvoreni Balkan”

Više posla za graničare, manje za carinike tokom novogodišnjih praznika.

Uprkos novoj carinskoj ispostavi, uvoznici i dalje moraju prvo na stari granični prelaz, pa na terminal. Slijedi posao sa špedicijom, carinske prijave i deklaracije, provjera podataka, obračun dažbina.

Informacije o “Otvorenom Balkanu” , ovdje pomno prate iz praktičnih razloga.

“Ti naši uvoznici koji imaju sada dosta tih problema bili bi rasterećeni dosta tih stvari, to bi se odrazilo na cijenu robe, a onda i na standard građana. Naša služba uvijek podržava takve incijative da se što manje kompliakcija ima, da se što bolje živi. Dugoročnije gledano “Otvoreni Balkan” bi bila neka pripema za ulazak u EU”, mišljenje je Zorana Popovića, carinskog inspektora.

Postupak carinjenja pokazuju nam na primjeru kamiona iz Bugarske.

“To je prevoznik iz Bugarske, tovari robu u Poljskoj, radi se o on line pošljci brendirane robe. Carinici nakon našeg predavanja dokumentacije sravnjavaju obilježja, vaganje, pregleda se roba, ide u naše skladište u Sarajevo, sve mora biti u komad, očitava se preko bar kod čitača. Ako ono što smo mi prijavili ovdje i ono što je najavljeno u Poljskoj ne bude odgovaralo prije ulaska u radnju, tada je problem”, naveo je špediter Aleksandar Peulić.

Srbija, Albanija i Sjeverna Makedonija su od Nove godine počele s primjenom prvih mjera u sklopu inicijative „Otvoreni Balkan“.

Ubrzan je protok prevashodno poljoprivrenih i prehrambenih proizvoda. Kamioni i dalje prolaze carinu, ali se provjerava samo dokumentacija koju je izdala zemlja porijekla.

Uz BiH i Crna Gora za sada odbija da uđe u ovu inicijativu. Ranije je specijalni predstavnik SAD-a za Balkan Gabriel Escobar izjavio je inicijativa Otvoreni Balkan ne može uspjeti ukoliko u njoj nisu sve zemlje Zapadnog Balkana.

Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare