Oduzimanjem vozila, između ostalog, najavili su nadležni. No, dok je u sarajevskom kantonu ovaj prijedlog na dugom štapu, u Zeničko-dobojskom su ulice sigurnije, jer se ova mjera godinama sprovodi uspješno.
Prevencija i bavljenje uzrocima, a ne posljedicama, kada se tragedija već dogodi. Tako bi, barem, trebalo, ali ne i kod nas. Tragedija od prije sedam godina u kojoj su smrtno stradale Selma i Edita, nije nas opomenula i podigla bezbjednost u saobraćaju na viši nivo. Ili jeste, ali bez rezultata?
“Materijalno i na sve druge načine kapacitiramo našu policiju. To je dugotrajan proces. Dosta stvari je urađeno u međuvremenu, ali nažalost, nije poručilo u onom efektu, u kojem je trebalo da poruči 2016. godine”, kaže Nihad Uk, premijer Kantona Sarajevo.
Nije, jer je, u nizu žrtava saobraćajnih ubica, posljednja Azra. Oduzimanjem vozila, kao jedne od mjera Vlade, nadležni objavljuju rat uličnim trkačima. No, prebacivanje odgovornosti zbog nesprovođenja ove mjere prebacivala se između policije i Opštinskog suda. Zajednički jezik, donekle je, pronađen, ali sve je još daleko, jer potrebno je usaglasiti zakonske propise.
“Nadam se da ćemo uskoro dobiti, iniciraćemo novi zakon o osnovama sigurnosti saobraćaja na cestama, vrlo važan propis, najvažniji, i isto tako, važan zakon o prekršajima, posebno ovi provedbeni propisi”, kaže Admir Katica, ministar unutrašnjih poslova KS.
Mjere koje se odnose na oduzimanje vozila, podržavaju i građani. No, povjerenja u provođenje ovih mjera, baš i nemaju.
Za razliku od sarajevskog, u Zeničko-dobojskom kantonu nema prepreka za provođenje ove mjere. Višestruke povratnike tamošnja policija godinama sankcioniše, jer o zakonima se mislilo ranije. I usaglasilo. Na depou jedne lokacije, ali i pred policijskim stanicima, trenutno se nalazi oko 200 oduzetih vozila koja čekaju pravosnažne presude koje najčešće vode trajnom oduzimanju.
“Imamo slučajeva i kad se sud odluči na vraćanje vozila vlasniku. Sud tokom procesa odlučuje da li je vlasnik imao saznanje da se radi o bahatom vozaču, da će njegovo vozilo zloupotrijebiti, ukoliko se utvrdi, sud se odluči da vrati to vozilo vlasniku, a ukoliko je to njegovo vozilo, ono se oduzima, uništava, ili eventualno, prodaje”, pojašnjava Elvedin Fišek, portparol MUP-a Zeničko-dobojskog kantona.
Ovaj prijedlog podijelio je i struku. Mjera jeste najbolji način za sankcionisanje nesavjesnih vozača, smtraju pojedini, ali treba joj pristupiti i s oprezom, jer, u državnom Zakonu o bezbjednosti saobraćaja, treba precizno definisati kada i na koji način i za koju vrstu prekršaja oduzimanje vozila treba primijeniti.
“Mišljenja sam da se, za one ponavljače koji u toku godinu dana, počine najveće saobraćajne prekršaje, takvim licima privremeno ili trajno oduzmu ta vozila. Također sam mišljenja da ta vozila treba da idu na licitaciju, prodati ih, i ukoliko počinilac ima više novčanih kazni, izvršiti ih od tih sredstava uplatu novčanih kazni, a dio vratiti vlasniku vozila”, kaže Adis Imamović, sudski vještak saobraćajne struke.
Sve je ipak na dugom štapu, jer je ova, uz mjeru smanjenje brzine, izazvala i najviše reakcija, kako struke, tako i opozicije, koja je, za narednu sedmicu, tražila zakazivanje nove sjednice, s akcentom samo na ovu temu. Do usaglašavanja stavova, na ulicama su i dalje potencijalne ubice koje bez prepreka voze s alkoholom u krvi, bez vozačke dozvole i s desetinama prekršajnih kazni.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare