Hoće li zbog neradne nedjelje u Tuzli biti obustavljen i gradski prijevoz?

Vijesti 11. jan 202521:21 0 komentara
N1

Tuzla bi, prema najavama, mogla ostati bez javnog prijavoza nedjeljom. Obrazloženo je to smanjenom potrebom za prijevozom tog dana. Nakon burnih reakcija odluka je privremeno prolongirana. Inače, Tuzla je jedinstven primjer da privatna kompanija vrši usluge javnog prijevoza, a poznata je i po najskupljim kartama.

Vijest da firma “Gradski i prigradski saobraćaj“ Tuzla neće viši vršiti usluge javnog prijevoza nedjeljom, kod putnika je izazvala različite reakcije.

“Nije normalno, ja to nikada nisam čuo. Uvijek tri, četiri budu dnevno, a sada da ne bude nikako, ne znam. Ne mogu da vjerujem”; “Šta ćeš, nema, nema. Da nam je biti zdravo, samo da budete zdravi”, samo su neki od komentara građana.

Pomenuto preduzeće tvrdi da želi, u skladu sa stanjem na tržištu, osigurati finansijsku stabilnost te nastaviti pružati kvalitetne usluge putnicima.

“Potreba za javnim linijskim prijevozom putnika nedjeljom je značajno manja nego tokom ostatka sedmice. Naime, radnici, studenti i učenici koji su naši najčešći korisnici ne koriste prijevoz nedjeljom zbog neradnog dana. Dodatno, stupanjem na snagu novog Zakona o unutrašnjoj trgovini u Federaciji BiH, kojim je definisano da je za trgovačke centre i trgovinske objekte nedjelja neradni dan, broj korisnika javnog prijevoza se dodatno smanjio.”

Na ovo je reagovala Komisija za ljudska prava Grada Tuzle te dobila odgovor od kompanije da će odluka biti privremeno stavljena van snage. Kantonalno resorno ministarstvo još nije dobilo zahtjev za promjenu reda vožnje, a ako dođe zahtjev, reakcija neće izostati.

Nenad Lukanović, ministarstvo saobraćaja TK:

“Mi ćemo sjesti u ministarstvu i razmotriti i donijeti rješenje hoćemo li taj red vožnje odobriti, u skladu sa obavezama, odnosno, u skladu sa javnom funkcijom koju obavlja prijevoznik. Tako da se javna usluga mora održavati u nekakvom reduciranom obimu, ali se mora održavati čak i nedjeljom.”

Tuzla ima šest gradskih i devet prigradskih linija. GIPS je jedini prijevoznik u gradu, dok iz drugih općina i gradova u Tuzlu dolazi jedanaest drugih prijevoznika, također, privatnika nad kojima grad nema kontrolu. Studija javnog linijskog saobraćaja je završena i očekuje se njena prezentacija pred Gradskim vijećem u martu, a predlažu su dva modela rješenja.

Miralem Mulać, Služba za komunalne poslove Grada Tuzle:

“Da se ide na formiranje javnog preduzeća koje bi opavljalo funkciju prijevoza u nekom pojasu užeg, urbanog dijela, a postoji mogućnost da se angažuju i neke druge firme.”

Vraćanje javnog saobraćaja u okvire državnog kapitala i formiranje javnog preduzeća nije lagan zadatak, ali očito je nužan. Rokovi za to su veoma optimistični.

Miralem Mulać, Služba za komunalne poslove Grada Tuzle:

“Koliko samo truda treba da to ispunimo. Čini se dug period do kraja godine, ali kratak je za formiranje tog nukleusa javnog preduzeća. Ali sve ćemo učiniti da u tom pravcu radimo.”

Omer Berbić, vijećnik Gradskog vijeća:

“Mislim da ćemo mi, da budem neoptimističan, do polovine ovog mandata rješiti određen dio koji se tiče javnog gradskog saobraćaja. Nadam se da ćemo do kraja godine uspjeti nabaviti, do tri nova busa koja ćemo staviti u službu građana.”

Ovu inicijativu podržava i sam GIPS, nudeći Gradu ili Kantonu da preuzme kompletno upravljanje bez naknada i da cijene karata budu kao u ostalim gradovima, naglašavajući da firma nikada nije dobila subvencije. Dok se ova saga riješi, građani čekaju i rješenje i autobuse.

╰┈➤ Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad, pridružite nam se i na WhatsApp kanalu klikom ovdje

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!