I pored većeg angažmana policije, broj nesavjesnih vozača se ne smanjuje

Vijesti 05. jun 202318:34 0 komentara

Uprkos nedavnim tragičnim događajima i pogibiji mlade liječnice, nastavlja se bahata i neodgovorna vožnja sarajevskim ulicama. Dok nadležni najavljuju pooštenje kazni, vozači odgovaraju vožnjom po pješačkoj zoni.

Umjesto kolovoza, pojedini vozači, vozilom upravljaju po pješačkoj i biciklističkoj stazi, ne mareći hoće li nekoga ugroziti. Nepropisno parkiranje na trotoaru postala je svakodnevnica. Sve to Sarajlije opisuju jednom rječju – nekultura.

“Kršenje svih propisa, hajde pješak ima neku šansu, pa će se izmaći na ivičnjak, na zelenu površinu, ali šta je sa porodiljama, ljudima u kolicima, osobama sa smanjenom pokretljivošću. Ionako su svi mogući trotoari zaparkirani, ljudi koji su u kolicima se zaista ne mogu nigdje kretati”, kazao nam je jedan prolaznik.

“To nije nikako u redu, niti može biti. Treba da se ljudi ponašaju kao građani, po uzoru na svjetske norme, a ne nekakvih budalaština. Zato nam se i dešavaju takve stvari. To je užas”, dodaje drugi.

“Dovoljno policija ne radi svoj posao. Konkretno, gdje ja stanujem, zabranjeno je parkiranje, stalno su tu, ulaze parkiraju tu auta, a policija prolazi i ne reaguje”, mišljenja je treći anketirani građanin.

Teška saobraćajna nesreća, u kojoj je smrtno stradala Azra Spahić, navela je nadležne da intenziviraju kontrole. Pa su tokom samo jedne večeri, policijski službenici isključili iz saobraćaja 34 osobe koje su vozile pod dejstvom alkohola.

“Da je to veče bilo duplo više policajaca na terenu, ja sam potpuno siguran da bi onih pijanih za volanom bilo 68, a onih bez vozačke 26. Da zaključim, vožnja pod uticajem alkohola, pogotovo u dane vikenda i pogotovo u noćnim satima, u Sarajevu je pojava posljednjih nekoliko decenija”, kazao je Dragan Miolović, penzionisani policajac.

Imajući u vidu da se u FBiH, najveći broj udesa dogodi upravo u KS, mnogi su saglasni da su neophodno rigorozne sankcije. Počevši od visokih novčanih kazni, oduzimanja vozačke dozvole, ali i oduzimanja vozila. Posljednja se ističe kao najrigoroznija, a istu brojni građani odobravaju.

“Definitivno trajno oduzimanje vozila od osoba koji su saobraćajni delikventi, kojima ustvari vozilo služi kao oružje, to je defintivno najefikasnija metoda i metoda koja je funkcionisala jedno određeno vrijeme, a onda je došlo do zastoja, jer je potrebna saradnja između policije i prekršajnog odjeljenja Općinskog suda u Sarajevu”, kazao je Admir Katica, ministar unutrašnjih poslova KS.

I dok je pomenuta naišla na pozitivne reakcije, to nije slučaj sa najavljenom mjerom o smanjenju ograničene brzine.

“Ako ćete vi u Sarajevu smanjiti brzinu sa 60 na 50, onaj koji vozi brzo, vi možete staviti 30, ali onda samo kažnjavate građane koji poštuju zakon, turiste koji dođu pa dok uđe na jedan dio Sarajeva i izađe, treba mu dva sata, to je samo jedna od mjera za koju mislim da nije dobra, mnoge druge su dobre”, kaže Borislav Petrović, profesor na Pravnom fakultetu u Sarajevu.

Iako svjesni nezavidne saobraćajne situacije u Kantonu Sarajevu, postoje i oni koji ne smatraju da će nove mjere umnogome poboljšati situaciju.

Da lekcije iz prošlosti nisu naučene, pokazuje rad na terenu, jer uprkos povećanom broju policijskih kontrola, presretača, najavljivanju rigoroznijih mjera, broj nesavjesnih vozača se ne smanjuje.

Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!