Četiri kandidata, jedna fotelja. Zahuktava se izborna bitka u Banjaluci. Kandidati za gradonačelnika komuniciraju uglavnom na stranačkim skupovima organizovanim po principu “od vrata do vrata”, a najviše su prisutni na društvenim mrežama. Lica na fotografijama su ispeglana, većina ima i internet stranicu, istina uglavnom loše urađenu i bez dostupnog programa i spiska obećanja.
Od zore do sumraka lideri stranaka, kandidati, aktivisti idu od događaja do događaja promovišući svoju ponudu i grabeći makar i minimalnu pažnju potencijalnih glasača. Bitka bi u Banjaluci mogla biti posebno žestoka, jer je biju četiri kandidata za fotelju gradonačelnika koji sada najviše ratuju na društvenim mrežama i skupovima koje održavaju od vrata do vrata.
“Mi ovdje dragi moji Banjalučani ne pozivamo vas da glasate za mene, već da glasate za djela. Da glasate za ono što vidite golim okom. Čak ću reći jednu stvar, da naša djela možete da vidite i žmireći“, kazao je Draško Stanivuković, aktuelni gradonačelnik i kandidat PDP-a za tu poziciju.
Draško Stanivuković koji brani funkciju osvojenu 2020. godine svoju kampanju bazira na učinjenom u prethodnom mandatu o čemu govori i njegov slogan. Sveprisutan je na društvenim mrežama i bilbordima, a na internet prezentaciji prepunoj gramatičkih grešaka, njegov program, nije dostupan.
“Nije ovo borba za Banjaluku, ovo je borba za Republiku Srpsku i ovo za mene nije politička borba. Ovo je borba dvije ideje, dva koncepta“, smatra Nikola Šobot, SNSD-ov kandidat.
Banjaluka sa strukom ili Banjaluka koja ne zna gdje ide – to su dvije ideje između kojih će na poredstojećim izborima birati Banjalučani, prema riječima SNSD-ovog kandidata Nikole Šobota, po struci kardiohirurga. Internet prezentaciju nema, ali na mrežama promoviše program koji uključuje rasterećenje saobraćaja u gradu i ekološki održiv javni prevoz.
“U oktobru počinjemo rat protiv tajkuna. U Banmjaluci će se štititi samo interesi građana preko njihovih izabranih predstavnika. Tajkunima će biti zabranjen ulaz u prostorije Gradske uprave”, najavljuje Jelena Trivić, kandidatkinja Narodnog fronta.
Jelena Trivić, kandidatkinja Narodnog fronta koju podržava SDS i Lista za pravdu i red Nebojše Vukanovića, profesorka ekonomije, za sada, kampanju bazira na snažnim kritikama aktuelnog gradonačelnika, ali i SNSD-a. Na njenoj internet prezentaciji takođe nije dostupan program, a koliko se izradi ozbiljno pristupilo govori činjenica da se u zaglavlju stranice nalazi logo PDP-a, stranke koju je Trivićeva napustila i čiji je kandidat zapravo Draško Stanivuković.
“Ad hoc tijelo koje će se baviti problemom mira, sigurnost i bezbjednosti u ovom gradu. Ne samo za naše građane i djecu, nego za sve turiste, za sve ljude koji žele da dođu”, naglašava Davor Dragičević, nezavisni kandidat.
Prvog dana kampanje nezavisni kandidat, Davor Dragičević otac ubijenog banjalučkog studenta komunicirao je o pitanjima bezbjednosti u gradu na Vrbasu. Isključivo je prisutan na društvenim mrežama, na kojima svaki dan govori o nekom drugom problemu izlažući svoj program koji na njegovoj internet prezentaciji nije dostupan. S obzirom na viđeno pitanje je koliko je strankama uopšte bitan program i šta je ono što im donosi pobjedu – kampanja od vrata do vrata ili novac i stranačka infrastruktura?
“Što se tiče terena stranačka infrastruktura jeste važna, ali evo recimo kad smo kod toga da li je potreban novac ili nije potreban novac, mi smo na opštim izborima imali primjer Nebojše Vukanovića i njegove liste, oni su bez marke uložene bar prema onim izvještajima koje smo gledali, nisu uložili novac ali su dobili rezultat, pa su i formirali klub u NSRS”, pojašnjava Marija Milić, savjetnica za medije i političku komunikaciju.
Zato, kaže Marija Milić kandidati sada nastoje da zadrže ono što su u periodu između dva izborna ciklusa stekli. Savjetnica za medije i političku komunikaciju ne očekuje da kampanja po bilo čemu bude drugačija od prethodnih. Slično smatra i Tanja Topić, politička analitičarka navodeći da se to moglo zaključiti i od predkampanje.
“Vidimo da će ona biti determinisana prljavim udarcima, da će ona biti lična, usmjerena na lične diskreditacije kandidata i pojedinaca i to je nešto što je već viđeno“, naglašava politička analitičarka Tanja Topić.
Sam tok kampanje na kraju bi mogli odrediti ne bilbordi i poruke koje komuniciraju kandidati, već udarci ispod pojasa, medijski natpisi, signali iz Srbije ili čak od strane međunarodnog faktora u Bosni i Hercegovini, s obzirom na to da su i američke sankcije pitanje o kojem se takođe komunicira, iako po bilo čemu nisu lokalna tema.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!