Euro Asfalt odbacuje sumnje da su nerazumno trošili novac pri izgradnji tunela Hranjen u sklopu brze ceste Sarajevo-Goražde. Novac su, jednostavno trošili brže od predviđenog. No kako se došlo do toga da je urađeno 37% posla, sa skoro 100% novca niko nema odgovor. Nema odgovora ni na pitanje kako to da je cijena kilometra tunela na autoputu 5C, u odnosu na ovaj i do pet puta veća.
Da je tunel u funkciji, a brzi put Sarajevo-Goražde dug 19,4km izgrađen, mještani Hrenovice bi put do ljekara skratili skoro duplo.
Frekvencija radova
“Za Goražde nam treba dva sata preko Hranjena da bi stigao dole. Kupovina isto dva sata. Cijelo ovo područje ide u Dom zdravlja Goražde. To je najbliže 38 km po brdima”, naveo je Faid Suljović, mještanin Hrenovice.
Emin Firahić, također mještanin Hrenovice kazao je da bi mu značilo da je povezano Goražde sa Sarajevom.
“I mi bismo imali bolji put za Sarajevo. Valjalo bi nam i da je veća frekvencija saobraćaja”, dodao je.
No frekvencija radova na gradilištu se smanjila, jer je većina novca planiranog utroštena. Iz Euroasfalta kažu ugovorili su posao od 70 miliona KM, iskopali nešto više od dva kilometra ili 37%, ali i 100% ostalih radova.
“Dinamika trošenja ugovornog novca je išla brže od inicijalno predviđene, ali su sve ugrađene količine vrlo lako provjerljive na terenu a podzemni pritisci vrlo lako mjerljivi. Stoga smatramo da su zlonamjerne sve medijske objave koje paušalno impliciraju nekakvo nerazumno trošenje novca na ovom projektu prije analiza činjeničnog stanja”, kazali su Euroasfalta.
Poređenja radi, kilometar tunela na Koridoru 5C koštao je od 20 do 35 miliona evra, 5,5km ovog tunela oko 80 miliona KM. Ključno je pitanje ko je izvršio procjenu, i odakele tolika razlika u cijeni radova? Kako se došlo do računice po kojoj kilometar ovog, dvocjevnog tunela košta oko sedam miliona evra?
“Budući nismo dobili odgovor uputili smo dodatnu pismenu urgenciju prema JP Autoceste FBiH našim aktom od 16.07.2021.g. Odgovorni implementator projekta izgradnja tunela Hranjen je JP Autoceste FBiH, tako da su sve detaljne informacije kod navedenog javnog poduzeća”, istaknuli su iz Ministarstva saobraćaja i veza FBIH.
Raspisivanje novog tendera
Iako ne odgovaraju na upite Vlade FBIH koja je još 2019. godine obezbjedila novac za gradnju ovog tunela iz Autocesta kažu, sa Vladom će morati dogovoriti novi aranžman, raspisati novi tender, te na taj način osigurati nastavak gradnje tunela Hranjen.
“Ono što slijedi je priprema za raspisivanje novog tendera za izbor izvođača radova u dogovoru s Vladom FBiH i u skladu sa važećom regulativom, što bi omogućilo nastavak radova sa manjim rizikom u odnosu na ranije stanje. Rješenja neće uzimati u obzir politikanstva koja nisu usmjerena ka cilju a to je završetak projekta. To je interes šire zajednice koji prevazilazi uskostranačke borbe”, rečeno je iz Autoceste FBiH.
Iz EA na koncu poručuju, projekat je izazovan, trudili su se da budu na visini zadatka. Ako naručitelj odluči, nakon završetka preostalih radova zatvoriće gradilište.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare