Problem vršnjačkog nasilja sve češće se ističe kao ključan koji opterećuje normalan razvoj mladih u domaćem obrazovnom sistemu. Na taj problem najčešće se odgovara represivnim mjerama. Ali, da li je to rješenje?
Za N1 govorio je Branko Anđić, rukovodilac sekcije za školsku psihologiju Društva psihologa Republike Srpske. On kaže, kako je uloga psihologa u školi jedna od važnijih uprevenciji nasilja, te kako se od 2009, kada je počelo zapošljavanje školskih psihologa, pokazao značaj stručnjaka iz ove oblasti za prevenciju vršnjačkog nasilja.
“Što se tiče Republike Srpske konkretno, podaci sa kojima Društvo psihologa raspolaže, idu u prilog tome da je većina škola zastupljena preko 90 posto. Kod nas norma stručnog saradnika zavisi od broja odjeljenja što znači i od veličine same škole”, rekao je on.
Na pitanje znači li takva izjava da još uvijek u svim školama ne postoji bar jedan psiholog tokom odvijanja nastave, kaže da nije riječ o velikom broju škola.
“Kad kažemo da nemamo, da se tu ne radi o većem broju škola. Možemo govoriti o pet do deset škola na nivou Republike Srpske koji nemaju stalnog zaposlenog stručnog saradnika, jer nemaju dovoljan broj odjeljenja da bi jedan stručni saradnik bio zaposlen za stalno”, rekao je Anđić naglašavajući da te škole ipak imaju podršku njegovih kolega koji dolaze sa područja i regija u kojima se škole nalaze.
Anđić tvrdi i kako je situacija u Republici Srpskoj uglavnom dobra te kako mnoge škole imaju kompletne stručne timove, ali i kako psiholozi u školama, uprkos brojnim zadacima, imaju dovoljno vremena za rad sa đacima, nastavnicima i roditeljima.
“Imamo mogućnost da djelujemo preventivno što je vrlo bitno”, podvukao je, ističući da je glavni fokus psihologa u školama prepoznavanje potrebe.
“Što se tiče samih poslova školskog psihologa njegov glavni fokus je na prepoznavanju potrebe za određenom procjenom i ako ima potrebe i ako školski prisholog to prepozna on upućuje kolegama u Centru za mentalno zdravlje, tamo gdje je to moguće, ako nije moguće u centar za socijalni rad, domove zdravlja tako da mi više radimo na prepoznavanju i uočavanju određenih problema”, tvrdi Anđić uz ocjenu da je trenutni model rada školskih psihologa zadovoljavajući, kao i saradnja sa kolegama.
Ipak, komentarišući posljednje mjere Vlade Republike Srpske koje idu u pravcu povećanja broja pripadnika MUP-a u školama, Anđić kaže, stvar se ne može generalizovati.
“Ne možemo isto posmatrati školu iz manje sredine koja možda nema nekih većih problema gdje je lakša i brža komunikacija i škole iz većih sredina. To se opet na neki način mora individualno posmatrati. Da li je to dobro rješenje, nisam siguran”, istakao je zaključujući da se mora više raditi na prevenciji, ali i edukaciji.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!