Prije sedam godina donijeta je odluka o rekonstrukciji Željeznica Republike Srpske. Sve je trebalo da bude završeno do kraja 2024. godine. No, čini se da vozovi odlaze u zaborav.
Stari vozovi. Lokomotive stare decenijama. Pružni saobraćaj zastario i “upitno održiv”. U takvom su danas stanju Željeznice u RS.
U kabinama voza najčešće su studenti i penzioneri. Razlog je prihvatljiva cijena, pa će tako oni koji se odluče za vožnju vozom od Banjaluke do Prijedora platiti pet maraka, dok će studenti morati izdvojiti 3,30 KM. Prihvatljivo je to za njihove ionako istanjenje džepove.
Iz Banjaluke vozom možete do Novog Grada i Doboja, i nazad. Što se cijena tiče, karta u jednom smjeru za Doboj košta 10,40 KM, dok je do Novog Grada okruglo deset maraka. S tim da je na snazi popust kada se kupuju povratne karte, ali i popusti upravo za najredovnije, studente i penzionere.
Jeftine su karte, ali su “jeftini” i radnici. Radnici Željeznica RS godinama muku muče sa malim platama i isplatama. Kašnjenja su na snazi, zbog čega su nedavno zaprijetili štrajkom.
Oko 2.000 radnika zapošljavaju Željeznice RS. Neki od njih su tu i 40 godina. Plaćeni svega 1.000 maraka. Pa kada i takva isplata postane upitna, pojedini od njih pitaju: “Kako ja da prehranim porodicu?”
Kako je ispričao za RSE, Nevenko Udovičić, zadužen je za kopčanje i otkopčavanje vozova. Kaže da mora dodatno da radi kako bi “živio normalnije”.
“Imam, vozim traktor, konje, rakijski kazan, pečem svijetu rakiju i eto”, rekao je Udovičić za RSE.
Tvrdi i da se suočavaju sa nedostatkom radne snage. No, kada su posljednji put zatražili povećanje plate, dobili su “hladan tuš”. Odgovornost se prebacuje sa ministarstva na ministarstvo, a radnici ispaštaju.
Grant Vlade RS u vrijednosti od 20 miliona maraka još uvijek nije isplaćen. No, on se ne smije koristiti za plate, rekla je ministrica finansija RS Zora Vidović, jer je kako kaže namijenjen za “druge stvari.” Do sada je isplaćeno dva miliona maraka, potvrđeno je iz Ministarstva saobraćaja RS za RSE. Isplata preostalog novca granta do kraja godine je upitna.
Ipak, radnici izražavaju sumnju da 20 miliona može riješiti dugogodišje probleme i dugove u Željeznicama RS.
Gubici iz ranijih godina, u informaciji o bilansu Željeznica RS na Berzi, iznose preko 277 miliona maraka.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!