Litar benzina još nije litar krvi, ali nije nemoguće da bude. Nije nemoguće ni da se nekad u parlamentu izglasa ukidanje akciza na gorivo. No, ne očekujte ni u bliskoj budućnosti.
Prevoz jednog šlepera žita iz Srbije, po trenutnim cijenama košta oko 360KM, ukoliko se uzme u obzir, da se žito natovari u Vojvodini, a istovari u Sarajevu.
“Ako umanjimo tu stavku akcize za 30 pfeninga, mislim da ćemo dobiti oko 320KM, što znači 40KM direktno dođe ušteda, s tim da transporter mora odmah da plati, ne može da plati naknado, bilo kada drugo”, pojašnjava nam Džemal Tinjak, stručnjak u špediciji.
Vozači kamiona nemaju priliku da sipaju za 10, ili 20KM. No, sve su kraće relacije na koje se može stići za 10KM, obzirom da se za taj iznos u BiH mogu kupiti jedva tri litra goriva.
“Nisam još sipao gorivo, danas ću, prije je bilo oko 1500KM, do 2000, sad ću da vidim koliko će biti”, govori nam prevoznik.
“Rezervoar košta negdje oko 3500KM, oko 1100l po nekih 3,3KM, sada kako gdje nađete. Vozim preko 20 godina i nisam zapamtio ovakve cijene. Prema Sloveniji i Austriji cijene su veće, jedino Makedonija i Bugarska, Turska, tamo su malo cijene jeftinije”, pojašnjava nam još jedan prevoznik sa dugim stažom.
Da je juče Dom naroda Parlamenta BiH po hitnoj proceduri usvojio izmjene Zakona o akcizama, račun za jedan rezervoar šlepera bio manji za oko 330KM.
“Većina njih pravi, da tako kažem, prisilni godišnji odmor, ne vrši usluge, nije bojkot, nije protest tržišta, nego prikazuju fiktivnu zauzetost svog vozila, ne mogu da realizuju određene usluge, ne žele da povećavaju cijene jer uvijek ti krajnji kupci negoduju kada se cijene povećavaju”, pojašnjava nam Džemal TInjak, stručnjak u špediciji.
Detaljnije u priči Aleksandre Tolj – Ružić.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare