Konačno su Sarajlije brendirale najpopularnije bh. jelo. Sarajevski ćevap od sada će biti prepoznatljiv kao autohtoni, domaći proizvod. Ćevabdžije zadovoljno trljaju ruke, jer će ovaj korak povećati broj gostiju. Turisti još zadovoljniji, naročito kada probaju sarajevske ćevape.
Velika sa lukom, mala sa kajmakom, deset u pola, narudžbe su ćevapa koje uglavnom, razumiju samo ljudi u Bosni i Hercegovini i regiji. Bilo da je riječ o sarajevskom, travničkom ili banjalučkom, ćevap i dalje zauzima visoko prvo mjesto na ljestvici omiljenih tradicionalnih bh. jela. Na Baščaršiji kažu, najbolji je ipak sarajevski.
“I baš je tetka došla iz Amerike, poželjela je ćevape, maksuz smo došli ovdje u Sarajevo da pojedemo ćevape”; “Dolazimo iz Zvornika, probali smo upravo sad u ćevabdžinici Željo, odlično, svaka preporuka”; “Definitivno da su ćevapi na prvom mjestu, baš smo maloprije probali, nisu bez razloga najpopularniji”; “Ja mislim da je sarajevski prva klasa, mada sam iz Krajine, ali sarajevski je ekstra”, samo su neki od komentara građana.
Nisu ćevapi primamljivi samo ljudima u Bosni i Hercegovini. Gotovo svaki turista koji posjeti Sarajevo, odvoji vrijeme kako bi probao jelo koje je među deset najboljih jela u svijetu.
“Naravno da mi se sviđaju, volim taj miris mesa, sjajno je. Prvi put sam ćevape probao ovdje u Sarajevu”; “Nisam još, ovo mi je prvi dan u Sarajevu. Ćevapi prva liga, sad idemo na burek ispod sača ovamo dole lijevo”; “Veoma su ukusni, jedemo ih svaki dan”, samo neki od komentara turista.
I tako vlastito iskustvo i marketing od usta do usta učiniše sarajevski ćevap nadaleko poznatim.
Courtney Chubb, direktorica USAID misije u BiH:
“Kao Amerikanka koja već nekoliko godina živi u Sarajevu, imala sam sreću da mogu ugostiti puno svojih prijatelja u ovom gradu i osim što su oduševljeni Sarajevom, prva stvar koju uradimo kad dođemo ovdje je da odemo u ćevabžinicu jer ako nisu probali ćevape, onda nisu ni osjetili puni duh Sarajeva”.
A kako bi bio sačuvan od različitih svojatanja i zloupotreba, sarajevski ćevap je sada zaštićen kao brend.
Benjamina Karić, gradonačelnica Sarajeva:
“Zaštićen je kao poseban tradicionalni autohtoni bosanskohercegovački proizvod. Ono što je važno je da će nakon same zaštite Sarajevskog ćevapa kao brenda u BiH slijediti mogućnost i zaštita samog ćevapa u Europskoj uniji.”
Džemil Hajrić, Agencija za sigurnost hrane BiH:
“To će ovim procesom, kad ga zaštitimo za nivo Europske unije, biti onemogućeno a naravno samim tim ćemo i našim čevapdžijama i onima koji proizvode ćevape otvoriti i veću mogućnost plasmana ovih proizvoda ne samo u svojim čevabdžinicama već mogućnost biznisa i proizvodnje i izvoza ćevapa i na zahtjevno tržište Europske unije”.
Nakon ćevapa, krenuće se i sa zaštitom somuna. Možda na red dođu druga jela, a sve kako bi tradicionalna hrana u svijetu bila upamćena kao bosanskohercegovačka.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare