
"Privođenje osumnjičenih građana Bosne i Hercegovine, kao i strani državljana kojima se stavljaju najteža krivična djela kao što su (organizovani kriminal, korupcija, napad na ustavni poredak, ubistvo) u većini slučajeva sa sobom nosi dozu rizičnosti. Zbog toga je važno da sigurnosna procjena koja se radi bude zasnovana na objektivnim podacima. Privođenje zvaničnika bh. entiteta Republika Srpska, može biti rizično u nekoliko elemenata", upozorio je Armin Kržalić, profesor na Fakultetu za kriminalistiku, kriminologiju i sigurnosne studije.
U svojoj analizi, navodi da “privođenje predsjednika entiteta, vlade i skupštine, obzirom na njihove političke veze može dodatno izazvati reakcije institucija Republike Srpske i dodatno pogoršati odnose između entiteta”.
“To možemo nazvati rizikom političke tenzije. Sve što se bude čekalo više, ta tenzija može biti veća. Drugo, sigurnosni rizik, vidim u mogućim protesti i okupljanja pristalica SNSD-a, što bi moglo dovesti do narušavanja javnog reda i mira. Policijske strukture, kao i snage EUFOR-a, u takvoj situaciji moraju biti spremne na takve scenarije. Također, kao sigurnosni izazov vidim i u mogućem sukobljavanju policijskih agencija tj. MUP RS i policijske agencije koja bude ralizovala nalog Tužilaštva BiH. U ovoj situacij moguća su neka tri scenarija: Prvi, gdje Policija RS pruža pasivni otpor i blokira aktivnosti policijskih agencija/agencije koja je zadužena za privođenje. To može biti putem osporavanja nadležnosti ili proceduralnim sredstvima. Drugi, najnepoželjniji je da Policija RS pruži aktivni otpor. U ovakvom, ekstremnom slučaju, može doći do fizičkog sprečavanja privođenja Dodika i drugih, što bi moglo eskalirati u ozbiljan incident. Obično, policijske jedinice su obučne i uvježbane i za ovakve scenarije. Zbog ovakvog nepoželjnog scenarija je veoma važno da u operaciju privođenja bude uključen EUFOR. Treći, najpovolji scenariji je dogovor iza zatvorenih vrata. U cilje mira, sigurnosti i stabilnosti osumnjičeni politički lideri i tužilaštvo mogu postići dogovor o mirnom postupanju kako bi se izbjegla kriza. Ovakav scenarij je moguć ako imamo pristup otvorenog uma”, navodi Kržalić.
Odgovara i na pitanje kako postupati u ovakvoj situaciji.
“Shodno zakonima institucije BiH i RS, bi trebale i u obavezi su da koordiniraju postupke kroz pravne i institucionalne mehanizme. Također, važnim smatram da se pozovu i međunardoni faktori (OHR, EU, SAD, UK) da posreduju kako bi se spriječila eskalacija. Pored navedenom, možda najbitniji element je taj, da policijske agencije moraju postupati profesionalno, izbjegavajući provokacije i potencijalne sukobe. Politički entiteti bi trebali da izbjegavaju podsticanje tenzija i da pozivaju na poštivanje pravnih procedura, a ne da šire govor mržnje i lažne narative. Primjere takvih, morbidni narativa smo mogli čitati u izjavama političkih zvaničnika SNSD-a, gdje se glavnom gradu naše države pripisuju etikete u vezi ekstremizma i radikalizma, što je van svake pameti i graniči sa ludilom. Treći rizik vidim kao pravni izazov, gdje osumnjičeni trojac koristi različite pravne i medijske mehanizme, prije svega trudeći se da ospore postupak i krivično djelo, pozivajući se na politički progon i na rušenje institucija entiteta Republika Srpska, što je van svakog razuma”, naveo je Kržalić.
Podsjetimo, Tužilaštvo Bosne i Hercegovine izdalo je nalog za privođenje Milorada Dodika, premijer bh. entiteta RS Radovana Viškovića i predsjednika NSRS Nenada Stevandića zbog krivičnog djela “napad na ustavni poredak”.
╰┈➤ Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad, pridružite nam se i na WhatsApp kanalu klikom ovdje
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare