Saobraćajne gužve svakodnevna su slika Sarajeva. Skoro da više nema razdoblja u danu kada gužve nisu prisutne. Posljednjih dana sve je dodatno pojačano zbog rekonstrukcije tramvajske pruge. Dok saobraćajni inžinjeri smatraju da je još mnogo toga potrebno rekonstruisati osim same pruge, vozači su sve nezadovoljniji.
Nepregledne kolone vozila. Gužve na cestama postale su uobičajena pojava. ”Mic po mic do centra grada”, ovako građani opisuju svoju dnevnu rutinu.
Radovi na obnovi pruge
”U zadnje vrijeme nema, da tako kažem, pravila u toku dana kada će biti gužva. Nešto moraju poduzeti jer recimo ovdje samo dvije trake funkcionišu”, kaže nam jedna građanka.
U sarajevskom naselju Alipašino Polje gužve su zbog infrastrukturnih radova. Izmjene režima saobraćanja po pravilu su najčešća vijest na stranici kantonalnog ministarstva. Tako je i u drugim dijelovima države.
”Obično se zbog ”javašluka” od izvođača, a zapravo zbog nedefinisanih elemenata u ugovoru… Isključivo se u jutarnjim i popodnevnim satima dešavaju radovi koji bi se mogli razvući tako da se nikako ne dešavaju u vremenu prije 9 i nikako od 14 do 17h”, naveo je dr. Zlatko Kovačević, inženjer saobraćaja.
U tom periodu brz protok je najbitniji građanima. Iz ministarstva saobraćaja KS traže razumijevanje posebno od građana koji putuju tramvajem – radovi na obnovi pruge primorali su ih da iz tramvaja presjedaju na autobus.
”Ko ide na posao, ko ide ljekarima, čitav dan ostaviš dok dođeš kući… Iz Tarčina do grada mi treba dva sata… Dva sata… i to je čak dobro ako bude za dva sata”, kazala je Zarfa Marić.
Ali radovi nisu jedini razlog za gužve i spor protok ljudi i vozila.
Stalne gužve i nervozni vozači… Mnogi ovako opisuju sarajevske ulice. Mnogo toga potrebno je uraditi kako bi saobraćaj u ovom gradu bio rasterećen. Građani najveće zamjerke imaju na saobraćajnu signalizaciju.
Čekanje i strpljenje
Onu koja je rađena na bazi saobraćajnog potencijala osamdesetih godina. Samo u posljednjih 10 godina broj vozila povećan je za 20 hiljada. U drugim zemljama adaptivno upravljanje saobraćajem omogućilo je da signalizacija olakša brz protok vozila. Na tome se u KS uveliko radi, kažu iz Direkcije za puteve.
”Na osnovu zahtjeva i trenutnog protoka vozila, taj sistem bi se prilagođavao potrebama. Naprimjer, ako na glavnom pravcu imamo jako izražen saobraćaj, a na sporednom slabije saobraćanje, taj sistem saobraćajne signalizacije daje prioritet glavnom i neće puštati sporedno dok se ne formiraju veće kolone, a ne kao kod nas dođete crveno na semaforu a u suprotnom nema vozila i vi čekate”, rekao je Amer Karičić, Direkcija za puteve KS.
No, nije poznato kada će saobraćajna signalizacija biti ovako uređena. Sa druge strane čekanje je postalo često stanje za sarajevske vozače. Uvođenje dobrih saobraćajnih praksi, kažu stručnjaci, rasteretilo bi saobraćaj za 40%. Optimisti kažu da vrijedi biti strpljiv, pesimisti među građanima kažu da će to sve biti samo dobra ideja ili mrtvo slovo na papiru.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare