Širom EU vratio se nadzor graničnih prelaza. Šengen je nakratko suspendovan sa mogućnošću daljeg produženja pooštrenih kontrola. Ono što BiH postavlja u lošiju poziciju jeste činjenica da nije uradila ništa kako bi smanjila broj zemalja s kojima ima bezvizni režim.
Migrantska kriza je opet na vratima EU, zbog većeg priliva izbjeglica sa Bliskog istoka. BiH zbog svog geografskog položaja i balkanske migrantske rute, u nezavidnoj situaciji.
Dino Konaković, ministar vanjskih poslova BiH je kazao:
“Migrantska kriza nije problem BiH, ona dolazi preko BiH, ulazi i dolazi nama iz EU i nadam se da ćemo zajedno nakon priče o Frontexu odgovoriti još adekvatnije ovom izazovu.”
Zvaničnici EU nas odavno opominju. Ukoliko BiH ne uvede vize državama za koje EU traži vize moguće je da i građani BiH opet budu osuđeni na čekanje u dugim redovima pred ambasadama.
Zoran Milanović, predsjednik Hrvatske je kazao:
“Problem je nažalost u BiH, to je operativni problem to treba riješiti. Ja vjerujem da niko u BiH na to što se događa, a događa se cijelo vrijeme, ne gleda s odobravanjem i to je problem viznog režima koji BiH ima sa nekim državam. Odnosno nema s nekim državama”.
Iz UNHCR-a poručuju da u suradnji s vlastima žele što više migranata i izbjeglica osposobiti za ostanak i rad u BiH.
Neven Crvenković, glasnogovornik UNHCR-a BIH:
“Radimo kontinuirano na tome, kada se izbjeglicama i ljudima pod međunarodnom zaštitom da mogućnost da doprinesu, da budu korisni i iskoriste ono što su donijeli sa sobom ta je korist i za zemlju prihvata i društvo koje ih je prihvatilo”.
Ipak, najviše problema će imati prevoznici iz BiH koji ih i bez pojačanih kontrola imaju i previše. Najveći je boravak u EU od 90 dana, što u praksi znači da vozač može raditi na transportu samo šest mjeseci godišnje. Ako tome dodamo i duga čekanja na granicama moguće je da ćemo ostati i bez ovog malog broja vozača koji nam je ostao.
Safudin Čengić, Udruženje prevoznika BIH:
“Ono što nas kao prevoznike zabrinjava jeste činjenica da se vrijeme stajanja na granicama tretira vozaču kao vrijeme vožnje što dodatno usložnjava i zahtjeva dodatan broj ljudi za obavljanje jednog prevoza. U ranijem periodu trebalo je do Njemačke dva dana a sada se bojim da će to biti 4 do 5 dana”.
Zijad Sinanović, direktor Sektora za Transport i komunikacije VTK/STK BIH je kazao:
“Bilježe se mali zastoji, međutim pravu informaciju imate ćemo tek kada prevoznici naprave puna dva kruga, a to je već krajem sedmice. Nemamo velikih primjedbi od prevoznika, ali pravu informaciju možemo imati tek krajem sedmice.”
Pooštrene mjere sigurnosti zbog bojazni od terorističkih napada na snazi su u skoro svim državama EU, što nije osujetilo krijumčarenje ilegalnih migranata. Procjene su kako se radi o ogromnim količinama novca koji se zarađuje diljem Evrope što potvrđuje i broj uhapšenih krijumčara u gotovo svim zemljama EU.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad