Privremeni upravni odbor KCUS-a poručio je u zaključcima jučerašnje sjednice: "Odluka o imenovanju dr. Ismeta Gavrankapetanovića je zakonita, ministar Rimac izašao iz okvira svojih nadležnosti". Posljednih dana često se u medijima pominjalo ime ministrice nauke, visokog obrazovanja i mladih KS Adne Mesihović, u kontekstu nedavanja saglasnosti na imenovanje dr. Gavrankapetanovića na čelo KCUS-a. Mesihović je za N1 pojasnila šta je bila uloga ovog ministarstva i naglasila da je ministar Rimac preskočio bitan dio odgovora kao i to da je pogriješio jer se referisao na podjelu visokog obrazovanja iz zakonskih legislativa Republike Hrvatske.
Federalni ministar zdravstva Nediljko Rimac poziva se na konsultacije sa Ekonomskim fakultetom i ministarstvom na čijem ste čelu. Koje informacije su od vas tražene i kako ste odgovorili na upit?
Prema nama je 1.2.2024. upućen dopis od federalnog ministra sa zahtjevom da obrazložimo da li master studij na Ekonomskom fakultetu za upravljanje iz oblasti zdravstvenog menadžmenta odgovara kategoriji postdiplomskog studija, gdje smo mi veoma eksplicitno odgovorili – da akademski studij na Ekonomskom fakultetu je akademski studij koji daje akademsko zvanje i daje konkretnije edukacije iz te oblasti, ali da se ne može biti ekvivalentant nekoj stručnoj edukaciji, a na pitanje da li on odgovara rangu postidiplomskog sutdija smo, referišući se na važeće zakonske akte iz oblasti viskog obrazovanja iz BiH, tumačili da se trenutno visoko obrazovanje realizuje u tri ciklusa (dodiplomskog, master i doktroskog), a da ovaj master studij, referišući se na predbolonjski sistem obrazovanja, možemo rangirati kao postdiplomski studij.
Ministar Rimac u dopisu Upravnom odboru KCUS-a navodi da je u stavu ministarstva na čijem ste čelu bilo mnogo nelogičnosti. Navodi tri ciklusa visokog obrazovanja… Kako to objašnjavate?
U obrazloženju koje je ministar Rimac uputio odboru KCUS-a je tumačenje da je izostavljen diplomski studij koji trenutno po važećim zakonskim legislativama u BiH kao takav ne postoji, ali diplomski studija kao jedna kategorija studija postoji u Zakonu o visokom obrazovanju i znanstvenoj djelatnosti RH.
Što implicira da je ministar pogriješio države?
Referisao se na podjelu visokog obrazovanja iz zakonske legislativa Republike Hrvatske, a pravio komparaciju s važećim zakonskim aktima u BiH.
Navodite kako je ministar Rimac u svom obrazloženju preskočio bitan dio odgovora iz vašeg ministarstva. Na šta se on odnosi?
Odnosi se na samu činjenicu komparacije stručne edukacije i akademskog studija koji se realizovao na javnom univerzitetu, Ekonomskom fakultetu, gdje osoba koja ga završi dobija akademsko master zvanje i zna se kako se provodi master studij, da se provode konkretnije edukacije i stiču mnogo obimnija znanja u odnosu na bilo kakve stručne edukacije koje su koncipirane na jačanje vještina iz te oblasti.
Da li se odgovor vašeg ministarstva smatra pozitivnim odgovorom u odnosnu na dr. Gavrankapetanovića?
Ne referišući se na koga se odnosi, svakako. Ne da nisu uporediva ova dva ranga edukacije i akademskog obrazovanja, akademsko obrazovanje mora biti prioritet u vrednovanju takvog znanja i sticanju znanja.
Neko je pogrešno čitao ili izvukao pogrešan zaključak?
Recimo da bi to mogao biti neki zaključak. Bitne informacije iz tog tumačenje su izostavljene.
Program N1 televizije možete pratiti UŽIVO na ovom linku kao i putem aplikacija za Android|iPhone/iPad
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!